WindowsXP Boot-usb maken (beste manier)

Status
Niet open voor verdere reacties.

djbosanac

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2008
Berichten
293
Hallo,,


Ik wil voor me vriend zijn pc gaan opnieuw installeren ivm een blue-screen.
Nu probeer ik al met een cd van WinXp en Win7 te booten, maar hij pakt hem op een of ander manier niet, dus ik probeer nu dan via USB of het gaat lukken, mijn vraag alleen is wat is nou een goeie maar ook echt goeie manier van een boot-USB-WinXP maken . ??
 
kijk eens in de boot priority instellingen in de bios. Grote kans dat daar de dvd speler niet als eerste staat ingesteld.
 
Jawel, dat is wat ik als eerste heb gedaan, de CD-ROM als eerste gezet.
Maar wanneer ik F12 doe om te kiezen hoe ik wil booten, en ik druk op cd-rom en dan welke type, dan kom je wel in de boot cd/dvd gedeelte terecht, maar dan gebeurt er niks en dan herladen die weer opnieuw naar XP scherm, en dan erna krijg je die blue-screen.
 
Ik moet windowsXP hebben sorry was vergeten te melden, zijn werkgeheugen is maar 980MB, daar doe je het niet voor natuurlijk.
Daarom XP is het beste..
 
Die blue screen bevat als het goed is ook een error code. Die error code zegt iets over waarom die blue screen verschijnt.
Het is denk ik beter eerst eens te kijken wat er aan de hand is voordat je gaat proberen om Windows opnieuw te installeren.
Misschien is er juist wel iets aan de hand waardoor dat niet goed gaat.
 
Ik heb via mijn eigen lege cd's van school een ISO gebrand, en hij pakte hem toen wel.
Het lag dus aan beide cd's/dvd's waardoor die niet kon booten.

Nadat ik nu heb geboot, en winXP heb geinstalleerd + serienummer, wil ik de drivers gaan installeren, gelukkig heb ik thuis internet.
Want hij wilt niks pakken van de WINXP cd, vaak bij drivers (hardware) installeren, kan je vaak ook via de WINXP cd drivers installeren, maar hier dus niet.

Ik moest eerst via mijn eigen computer, dus alle kabels los koppelen, en daarop gaan kijken om drivers te kunnen downloaden.
Nadat gedaan te hebben moest ik weer zijn pc, aan de kabels aansluiten, om het werkend te krijgen.

Maar nu het probleem, geen 1 driver pakt die goed aan, behalve de VGA driver pakt die wel InterCHIP driver pakt die ook, maar AUDIO, en LAN pakt die niet.
Ik heb ze wel geinstalleerd, zie hier onder de foto's:

87609297.jpg


66283120.jpg


Wat kan ik nu doen, om het werkend te krijgen, zijn er oplossingen ??
 
Hoe merk je dat LAN niet werkt? Als ik het zo zie niet het gewoon werken.
 
Inderdaad dan zou het moeten werken, vaak wel.
Alleen hier niet, omdat die nergens op kan gaan surfen etc etc, en daarom het een probleem is?

Ik kan ook niet windows activeren, omdat die geen connectie kan vinden ?
 
Je LAN werkt dus wel maar je hebt geen internet verbinding.
Plaats je IPCONFIG gegevens hier eens.
 
Ik heb volgens mij wat verkeerds gedaan bij het instellen van me server.
Want nadat ik me server uitzette om te kijken of er wat aan de hand was met de router.
Deed die internet het opeens wel, en het rare was, bij me laptop had ik al ook een paar dagen geen internet, en nadat ik de server heb uitgezet, werkte het wel allemaal weer.

Waar bij de server kan de fout hem in zitten ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan