Windws 7 op MSI K8mm3-v

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexaniji

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2010
Berichten
261
Beste helpers :D ,

Ik zat eraan te denken om naar windows 7 te upgraden. Maar nu is de vraag of mijne moederbord dat wel kan qua drivers?

Mobo: MSI K8mm3-v
CPU: AMD Sempron 3400+
Ram: 1,5GB
Graphx: Nvidia Geforce 7300GT
HD: Seagate Barracuda 7200.9 SATA 120GB


Alvast bedankt
 
Hoi...

Msi geeft zelf geen ondersteuning voor w7.Nu wil het geval dat W7 zelf veel drivers aan boord heeft.
Wat je nog zou kunnen doen is het draaien van onderstaande advisor.

klikkerderklik
 
hmm Ik gaat ff kijken waar moet ik dan vooral opletten?

////////

Heb hem uitgevoert, hier een rapport ervan
Klikkerdeklik xD
 
Laatst bewerkt:
Zo te zien kom je niet al teveel problemen tegen.In iedergeval niet qua bord.Wel een melding over je geheugen bij 32b xp modus en je camera.
 
Laatst bewerkt:
Dus het zou kunnen? Kan ik ook sata draaien? of moet ik dan die drivers bijvoegen met nLite? Wat was het probleem met het geheugen dan? En met de camera?
 
ja kan en sata kan ook want dat kan w7 aan.
Je krijgt een melding over je pc camera.Maar ik denk dat daar ook wel oplossingen voor zijn.
Qua geheugen zit je op 1.5gb.
Om naar w7 pro en ultimate(64b) te gaan zou je volgens de melding 2gb nodig hebben en om xp modus te kunnen draaien.
Ook daar denk ik dat je je niet teveel van moet aantrekken.

Oftewel......
Je zou ook in eerste instantie nog een dualboot kunnen overwegen.Dan blijft je xp behouden zoals die nu is en kan je w7 proberen.
 
ehmm Jah ik denk dat ik dan voor de dualboot ga. bijv, Dat ik op win7 msn en zo. en op xp game :) En met dat sata moet ik dat nu zelf bijvoegen? of zitten die bij windows zelf erin? :)
 
W7 zal je sata herkennen....
Als jij w7 nu op een andere partitie installeer dan krijg je ook vanzelf je dualboot.
 
U bedoelt op een extra HDD? Of op zelfde hardeschijf maar zonder te formatten?
 
Op dezelfde schijf maar dan op een ander "taartstukje"(partitie)van de schijf.:D
Xp zal nu op C staan dus dan w7 op (bijv)D.

Geen format dus!!
 
Oke en hoe doe ik dat? En zet win7 de 2 Besturing systemen automatisch op Dualboot
met zo'n lijstje van Windows 7 or Windows XP
 
Begrijp ik hieruit goed dat je alleen maar een C hebt??Zo ja hoe groot?.Evt een screen ervan plaatsen.
En ja w7 maakt de dualboot.Als je de pc dan opstart kun je kiezen uit xp of W7.
 
Ik heb idd maar 1 C dat moet ook wel want je kan geen 2 C's hebbe :p Ik heb een 120GB Seagate Barracuda 7200.9
 
Lijkt me strak plan om even een partitie bij te maken:D

Download en installeer het progje...klikkerdeklik.
open het.
Nu zie je 1 balk als goed is en dat is je C
klik die aan in in linker venster komt een regel met move/resize..klik daarop
dan opent er een popup van je balk(c)
ga nu met je muis op de rechter vertikale lijn staan van de balk...muis inhouden en maak schuifbeweging naar links....C wordt nu kleiner.Afhankelijk van hoeveel je al gebruikt hebt kun je deze verkleinen.stel je zet hem op 60gb dan kan je dus een D van 60gb maken.
kies voor OK.
Nu zie je dat je je hoofdschem weer krijgt en daar staat je C en een unallocated
die klik je dan weer aan en kies in linker venster voor create.Die kun je dan D benoemen.
Kies linksonder voor apply en progje gaat zijn werk doen.

Wil je nog een partitie? Dan deze zelfde handelingen maar dan van je D die je dan kleiner maakt en dan overgebleven ruimte E noemt.
 
Gedaan in 4 minuten????incl downen instaleren etc??
Bij deze computer heb je nu een C en een D?
 
Laatst bewerkt:
Jah ben net klaar hij moest restarten en toen ging die ut doen nu pas klaar dus eigenlijk :$

eehm neej heb een C en een E want ik kon niet uit een D Drive label kiezen in dat progje van net. ): Maakt niet zoheelveel uit , toch?
 
Laatst bewerkt:
Al noem je het huttemetut.:d

Ok nu heb je dus 2 partities.(check ook ff bij dezecomputer)
Nu kan je gaan installeren.
Zorg dat je opstart vanaf de w7 cd/dvd.kies voor instalatie op E
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan