Wine is niet goed geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

BJC2007

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2007
Berichten
52
Hallo,

Als ik wine wil gebruiken dan krijg ik onder andere deze error; wine: could not load L"c:\\windows\\system32\\iexplorer.exe": Module not found

Nu heb ik zelfs een leuke starter in mijn programma lijst met 7zip maar deze werkt ook niet omdat het pad van wine niet goed geconfigureerd is.

Moet ik ergens weer wine deinstalleren, of opnieuw configureren.

Verder vindt ik het ook vreemd dat als ik een programma aan het startmenu wil toevoegen het programma niet opstart.

Ik heb openSuse 10.3 en dit draait uitstekend.

Mvg,

BJC2007
 
Ik zou inderdaad proberen het inderdaad opnieuw te installeren.
Maar heb je dit via de packetmanager van Suse zelf binnengehaald of een TAR ergens gedownload?
 
Hoi,

Ik heb het volgens mij met yast geinstalleerd, maar ik heb wel eerst mijn home directory terug gezet, daar stonden nog wat oude wine configuraties, die heb ik maar even gedelete zodat wine er een nieuwe op kon zetten, maar dit bleek niet afdoende. Je hebt ook winecfg waarmee je iets zou kunnen maar ik begrijp hier niet veel van zonder handleiding. Het is voor een freeware programma met het keurmerk dat je er alles mee kunt erg onduidelijk, ook moet ik zelfs betalen voor hulp bij de site winehq.org.Ik weet niet of het veel geeft om het te deinstalleren omdat dit eigenlijk een nieuwe installatie op een fris systeem is.

Gr.

B.
 
Hmm als ik het internet mag geloven (wat ik gevonden heb met google) is dit een fout als je Internet explorer probeert te installeren (de browser)

Dus ik zou toch even een clean install proberen.
En voor de config file: Uitgebreidde manual
 
De wine commando's waren wel handig, in ieder geval weet ik nu dat er dingen werken onder wine, maar verder met 7zip ben ik nog niet gekomen, dat probeer ik later nog wel even.

Gr.

B.
 
Helaas heeft een cleane installatie ook niets geholpen. Ik denk dat ik ergens anders ook
maar een ga vragen.

Gr.

B.
 
Ja helaas ben ik zelf niet zo thuis in Wine.
Maar als je de oplossing hebt gevonden hoor ik het graag :)

Succes! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan