wine werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobindeDooie

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
85
Als ik een spel start in wine dan krijg ik uiteindelijk een error. Winrar werkt ook al niet goed. En als ik de nieuwste wine probeer te installeren dan geeft hij een error. dus weet iemand hoe ik aan de nieuwe wine kom? het liefst via de terminal.
 
Installatie-instructies zijn hier te vinden. Voor het overige helpt het vaak om het id van de error in google te gooien.

(je geeft trouwens wel heel weinig informatie)
 
Als ik opensuse aanklik en dan kies voor 11.3, dan krijg ik een scherm met mappen. Als ik dan i586 kies en dan wine-1.3.9-1.1.i586.rpm kies. Krijg ik tijdens het installeren een error. en inderdaad er was een beetje weinig info. de error zegt: [PK_TMP_DIR|dir:///var/tmp/TmpDir.7ZIsGJ] Repository already exists. betekent dit dat het al geinstaleert is ofzo? En als ik winrar start zegt hij dat er een onbekende fout was zonder details. vandaar weinig info. en als ik mount and blade start sluit hij automatisch weer af. en dat is ook een onbekende fout.
 
Hoe heb je Wine de eerste keer geïnstalleerd? De beste manier is om dat via het software management programma te doen.

EDIT: Hoe heb je trouwens WinRAR geïnstalleerd?
 
Laatst bewerkt:
wine heb ik geinstaleerd met softwaremanegmant. maar ik dacht dat die versie niet helemaal goed was want winrar deed het niet. en op opensuse 11.1 deed hij het prima onder wine. ik heb gewoon de setup voor windows gedownload en geopent met wine. en gewoon geinstalleerd via de setup. En toen was winrar er. ik deed dit omdat het niet lukte met de linux versie. ik kreeg hem niet geinstalleerd.
 
wine werkt nu geloof ik prima. ik heb hem even hergeinstalleert en nu doet winrar het gewoon normaal. raar maar waar. het spel heb ik gedeinstalleerd. en ik denk dat die het ook wel doet als ik hem nu weer installeer.
 
De simpelste manier om de meest recente versie van WIne te krijgen op Opensuse is om "software management" te openen, klik vervolgens op configuration->repositories->add->community repositories en selecteer het Wine CVS repository. Vervolgens kun je op de normale manier de meest recente versie downloaden, deze wordt zo eens in de twee weken bijgewerkt. Afhankelijk van wat je in de tussentijd geprobeerd hebt kunnen er natuurlijk fouten in Wine zijn geslopen, had kan een goed idee zijn wine eerst te verwijderen en de map /home/gebruikersnaam/.wine te wissen.

EDIT: even los daarvan heb je winrar uiteraard niet nodig om met .rar bestanden om te gaan, Ark kan dat ook gewoon.
 
Laatst bewerkt:
ik ken het programma ark niet. maar ik download spellen voor iemand, en toen kwam ik een 7zip bestand tegen. Ik heb toen geprobeert iets te installeren waarmee ik 7zip bestanden kon uitpakken. toen dacht ik uiteindelijk aan rar. de linux versie van winrar. maar die kreeg ik niet geinstalleerd. toen had ik maar de windows editie in wine geinstalleerd. maar ik heb het werkend.
 
Mooi dat het werkt, wat heb je nu uiteindelijk gedaan?

Ark is trouwens het standaard Opensuse in-/uitpakprogramma (als je KDE gebruikt tenminste, geen idee wat ze met GNOME meeleveren). Als je 7-zip wilt installeren (windows versie helaas) hoef je alleen maar naar de konsole te gaan en
Code:
winetricks 7zip
in te tikken.

EDIT: stom van me, ik was vergeten dat Ark pas met rar bestanden kan werken nadat je het pakket "rar" hebt geïnstalleerd via de software manager. Raar eigenlijk dat dat er niet standaard bij zit, zal wel weer een patenten/licentie kwestie zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dat had ik inderdaad ook kunnen doen. ik heb gnome. En als ik iets uitpak via het standaard programma dan staat er archiefbeheer. maar ik weet niet of dit wel echt de naam is. in iedergeval ik kan er geen 7zip files mee uitpakken. maar bedankt voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan