wine

Status
Niet open voor verdere reacties.

DENNIS90

Banned
Lid geworden
8 sep 2001
Hoi

Ik heb net rathat 8.0 voledige, geinstaleerd, tijdens de instalatie. zag ik ook dit hij wine instaleerden, maar ik kan het nergens vinden wine, waar zit wine nou, iemanad die het weet.

Alvast Bedankt

Wine is ingebouwd in de terminal. Typ daar eens "man wine" of "wine ?" voor meer info. Je moet dus als je iets wilt emuleren: "Bestandsnaam -versievanwindows".

Geplaatst door Z-Dragon
Wine is ingebouwd in de terminal. Typ daar eens "man wine" of "wine ?" voor meer info. Je moet dus als je iets wilt emuleren: "Bestandsnaam -versievanwindows".

oke thanks hoe start ik dan een windows programma met wine.

simpel, installatiebestand met wine uitvoeren en het komt in je shellmenu onder de wineprogramma's te staan.

Geplaatst door Z-Dragon
simpel, installatiebestand met wine uitvoeren en het komt in je shellmenu onder de wineprogramma's te staan.

Kan wine niet openen hoe open ik wine.

Hoe bedoel je: hoe open ik wine? Gewoon naar terminal en dan "wine ?", dan krijg je daar de hele boel uitleg.

Geplaatst door Z-Dragon
Hoe bedoel je: hoe open ik wine? Gewoon naar terminal en dan "wine ?", dan krijg je daar de hele boel uitleg.

snap niks van die uitlleg, kan je het programma wine niet gewoon starten.

Laatst bewerkt:
denk: Wine is geen programma, het is een modus die je kunt toepassen op programma's die voor Windows ontworpen zijn.

dus: Je kunt Wine helemaal niet starten, je kunt het alleen gebruiken door in ene terminal de volgende opdracht uit te voeren: "Wine -[besturingssysteem] [bestand.exe]"

Geplaatst door Z-Dragon
denk: Wine is geen programma, het is een modus die je kunt toepassen op programma's die voor Windows ontworpen zijn.

dus: Je kunt Wine helemaal niet starten, je kunt het alleen gebruiken door in ene terminal de volgende opdracht uit te voeren: "Wine -[besturingssysteem] [bestand.exe]"

oke maar als ik zo doe komt hij met foutmelding
wine xp setupnt.exe
of zo wine 32 setupnt.exe

wat doe ik dan verkeerd.

Het moet zo: "Wine -[besturingsysteem*] bestand.exe" <-- LET OP HET - !!!

*Besturingssysteem kan niet simpel worden ingevuld door gewoon me of xp in te typen. Kijk in "Wine /?"of "Man wine" voor uitleg hoe je jouw besturingssysteem opgeeft. Ik geloof dan mijn Windows 2000 als -win2000 moest worden opgegeven of als -win2k. Weet het niet precies meer.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Z-Dragon
Het moet zo: "Wine -[besturingsysteem*] bestand.exe" <-- LET OP HET - !!!

*Besturingssysteem kan niet simpel worden ingevuld door gewoon me of xp in te typen. Kijk in "Wine /?"of "Man wine" voor uitleg hoe je jouw besturingssysteem opgeeft. Ik geloof dan mijn Windows 2000 als -win2000 moest worden opgegeven of als -win2k. Weet het niet precies meer.

Alles wat ik ook probeer, krijg steets dit te zien > raar hoor.

Geplaatst door Z-Dragon
En, heb je Wine eigenlijk wel geïnstalleerd?

ja heb wine gedownload, en ginstaleerd, maar weet niet waar ie is ginstaleerd gaf ie niet aan,

Beinnen we weer, het maakt niet uit waar hij is geïnstalleerd! Uitvoeren doe je toch vanaf de terminal, en voor de laatste keer: HEB JE NOU DAT "Wine /?" OF "Man Wine" GELEZEN?!:8-0: :mad: :evil:

Geplaatst door Z-Dragon
Beinnen we weer, het maakt niet uit waar hij is geïnstalleerd! Uitvoeren doe je toch vanaf de terminal, en voor de laatste keer: HEB JE NOU DAT "Wine /?" OF "Man Wine" GELEZEN?!:8-0: :mad: :evil:

JA tuurlijk, maar xp staat er niet tussen, en ik heb ooit gelezen in een blad, je heb geen windows nodig op je computer, om een windows toepassing te runnen.

Ik heb msn voor windows gedownload, hij staat gewoon in de map root in linux. welke windows versie moet ik dan gebruiken..

in man staat dit. wine program loads and runs the given program, where the program is a DOS, Windows 3.x, or Win32 executable (x86 binaries only).

Laatst bewerkt:
Windows XP wordt nog niet ondersteunt door Wine, je kunt beter Win2000 of 98 doen, hoewel je dan natuurlijk niet de MSN van XP kan gebruiken.

Geplaatst door Z-Dragon
Windows XP wordt nog niet ondersteunt door Wine, je kunt beter Win2000 of 98 doen, hoewel je dan natuurlijk niet de MSN van XP kan gebruiken.

oke maar ik hoef toch geen win2000 op mijn pc te hebben, of wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan