wininet.dll, explorer.exe en AVG probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomaat9

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2007
Berichten
2
Hallo,
Ik heb en probleem(pje)
Op een dag in mijn pc kamer...
AVG geeft een virusmelding, ik doe alles netjes volgens het 'AVG-boekje' weg...
Geen probleem meer dacht ik , tot mijn Firefox geen filmpjes meer opende op youtube.
Ik dacht, laat ik heropstarten.Dat was grondig fout
Bij het opstarten kan de pc explorer.exe niet vinden m.a.g. heb ik alleen maar een bureaublad zonder icoontjes en zonder taakbalk. :((hartslagmeter begon al te piepen :eek:)
Ik heb taakbeheer geopend, geprobeerd om explorer.exe opnieuw te starten (via nieuwe taak) maar dat kon hij niet omdat wininet.dll zou ontbreken...
Via taakbeheer mijn AVG geopend, het zogezegd geinfecteerde bestand (inderdaad wininet.dll ) teruggezet, dan terug explorer.exe proberen openen, maar nu geeft hij mij een foutmelding met 0xc0000022 ...
Wat kan ik doen?
Graag zo spoedig mogelijk antwoord want de baterijtjes van mijn hartslagmeter zijn op :(
 
Mogelijk te repareren via: Start -> uitvoeren intikken sfc /scannow [met spatie tussen sfc en / ] -> OK.......
 
Mocht de sfc "truc" niet werken, haal dan hier [of van je orginele XP CD uitpakken] een verse wininet op : http://www.dll-files.com/dllindex/index-w.shtml
Installeer deze in het system32 bestand, start opnieuw op en registreer hem daarna opnieuw:
Start -> uitvoeren, intikken regsvr32 wininet.dll -> OK
 
Lijkt toch het tweede soortgelijke probleem.
Zie ook dit nu lopende draadje:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=311837

EDIT:

En er zijn er blijkbaar nog heel veel meer:

http://www.google.nl/search?client=...nl&q=avg+wininet.dll&meta=&btnG=Google+zoeken

Vraag mij niet waarom maar sinds eergisteren lijkt het ineens een zeer snel groter wordend probleem.
Tot 3 dagen geleden had ik nog nooit hiervan gehoord, maar nu heeft ineens iedereen het.

Eergisteren 3 klanten met dit probleem
Gisteren 17 klanten met dit probleem
Vandaag al 32 klanten met dit probleem

Op zich is het vrij simpel op te lossen door het bestandje even te downloaden en te kopieren naar je windows/system of windows/system32 map.
 
Heb dit probleem ook gehad, maar na dat bestand terug te plaatsen kon ik Deze Computer, configuratiescherm etc niet meer openen. Mijn documenten ging bv wel. Heb besloten om te formatteren (wat helaas niet zonder problemen is willen gaan, zie topic indien geintereseerd :( )
 
Oplossing

Beste mensen,

de oplossing is nog makkelijker:

gewoon even in veilge modus opstarten,

AVG vault openen en de bestande terug zetten.

dan AVG even deinstalleren en je kun dan gewoon weer in windows.

Ik ben nu even aan het testen of het goed gaat als je AVG met een clean-install weer laat updaten.

succes
 
Wininet.dll pleite niet alleen bij AVG

Ik wil dit toch even aan jullie kwijt. Ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem maar niet met AVG maar met Avast! Waarschijnlijk is dit grootschaliger dan verwacht.
 
Opgelost!!

Mijn pc bleek totaal naar de vaantjes....:(
Een vriend van mij die informaticus is heeft er nog enkele uurtjes aan zitten knutselen, tot hij ook last kreeg van zijn hartslagmeter, en hij heeft het boeltje dan maar geformateerd.
Nu werkt alles picobello, alleen mijn scherm geeft nu de geest :eek:
Denk aan een nieuwe Dell 22" breedbeeld...

Aan allen die met oplossingen afkwamen: Dank u wel!
Greetzz
 
Mijn pc bleek totaal naar de vaantjes....:(
Een vriend van mij die informaticus is heeft er nog enkele uurtjes aan zitten knutselen, tot hij ook last kreeg van zijn hartslagmeter, en hij heeft het boeltje dan maar geformateerd.
Nu werkt alles picobello, alleen mijn scherm geeft nu de geest :eek:
Denk aan een nieuwe Dell 22" breedbeeld...

Aan allen die met oplossingen afkwamen: Dank u wel!
Greetzz

Juist, als een virus systeembestanden heeft geinfecteerd, dan is dit ook de beste oplossing. Vroegah toen ik nog op de binnendienst zat was het standaard om bij een pc die een virus had gehad, een herinstallatie uit te voeren (in overleg met de klant natuurlijk). Dit niet om de klant geld uit zijn zak te kloppen, maar omdat het te vaak voorkwam dat klanten met een gecleande pc terugkwamen wegens stabiliteitsproblemen.
Als de klant geen herinstallatie wil laten uitvoeren, werd dit genoteerd en vielen eventuele klachten die hieruit voort zouden kunnen komen niet onder de reparatiegarantie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan