Winkelwagen systeem in acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smartie_martin

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2006
Berichten
15
Ik heb een vraag.

Is het mogelijk om in Acces een winkelwagen systeem te maken.

Ik weet dat het in PHP kan maar dat is niet heel gebruiksvriendelijk. Want het moet voor iemand anders worden die daar niet zoveel verstand van heeft.

Heeft iemand een idee, en zo ja hoe dan???
 
Ik heb een vraag.

Is het mogelijk om in Acces een winkelwagen systeem te maken.

Ik weet dat het in PHP kan maar dat is niet heel gebruiksvriendelijk. Want het moet voor iemand anders worden die daar niet zoveel verstand van heeft.

Heeft iemand een idee, en zo ja hoe dan???

Wat bedoel je met een winkelwagen systeem?
 
Ik bedoel het volgende:

Ik heb een databsae gemaakt met verschillende producten en prijzen. En ik wil als je verschillende producten heb aangeklikt hij de prijs berekend.

Gewoon het zelfde idee als op internet bij een webshop maar dan in acces.
 
dat kan, want met access kan alles.
Zoek een voorbeeld op internet en ga daarmee aan de slag, of begin op 0.
 
idd. veel mogelijk, maar vooraf moet je wel een aantal zaken duidelijk hebben
voor wie maak je dit, hoeveel gebruikers, welke beveiligingen, beschikken de gebruikers over access, etc
 
dat kan, want met access kan alles.
Zoek een voorbeeld op internet en ga daarmee aan de slag, of begin op 0.

Is knap als je een voorbeeld vind. Want ik heb heel google al af gezocht en nog niks gevonden. Daarom vraag ik het hier.
 
Is knap als je een voorbeeld vind. Want ik heb heel google al af gezocht en nog niks gevonden. Daarom vraag ik het hier.

beschrijf eens wat je in gedachten hebt, zonder verdere informatie kunnen we je onmogelijke verder helpen. Vertel bv eens wat het systeem volgens jou minimaal moet kunnen.
 
Wat je ook moet vertellen is of het systeem via internet beschikbaar moet zijn. Als dat het geval is kun je beter geen gebruik maken van access, php in combinatie met MySQL is dan een betere keuze.
 
Het wordt een systeem dat lokaal gaat draaien. Ik heb een database met producten met de prijs erbij. De catogorie waar het produkt bij hoort staat er ook bij. Nu is het de bedoeling om een formulier te maken met de catogorie. Iedere catogorie kan maar 1 keer worden gekozen. En op het einde moet er dan een totaal bedrag uit komen.

En dat formulier moet vervolgens uit geprint worden.
 
OK,

Om terug te komen op je eerste vraag ja, dat kan in access.
Ontwerp eerst je datamodel compleet (alle tabellen die je nodig hebt). Zorg dat je datamodel genormaliseerd is tot de derde normaalvorm.
Bouw daar vervolgens je formulieren op.
Hoe moeilijk dat voor je is is afhankelijk van je kennis en ervaring met het ontwerpen van databases en je kennis en ervaring van MS Access, echt moeilijk is het niet.
Gewoon beginnen en kijken waar je vast loopt.
 
Ben nu al een redelijk eind. Heb alleen een probleem bij het optellen van de producten. Na veel knoeien is het me gelukt om alles op te tellen, maar je moet alle velden invullen om een totaal bedrag te krijgen maar dat wil ik niet. Hoe kan ik dat oplossen?
 
tijd voor een voorbeeldje zou ik zeggen. een screenshotje... een voorbeelddatabase die te downloaden is... hier kunnen wij niets mee.
 
Als je wil kan je het downloaden op: www.martinbronkhorst.nl/db.rar

Hopenlijk is het dan wel duidelijk wat ik allemaal verteld heb.

Anders nog alles op een rijtje wat op dit moment mijn probleem is:

bij formulieren heb ik er 2 gemaakt. En bij allebei wordt er een totaalprijs berekend. 1 probleem alle velden moeten ingevuld zijn om een totaal prijs te hebben. Maar dat wil ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp geeft hij een foutje als je velden met de waarde null wilt optellen.
Ik heb dit opgelost met
if not isnull(.....) then
.......... optellen.......
end if
hopelijk ben je hier met verder.
 
Het is me zo goed als gelukt. :thumb:

Bedankt voor alle tips. Ik ben nog wel bezig, dus wil je de update zien. Kijk op de link die ik eerder gepost heb. Deze bestand zal ik regelmatig update
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan