Winlogon.exe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Volgens Agics systeemtaken heb ik een proces WINLOGON.EXE op mijn pc dat eigenlijk een virus/worm is.

De normale winlogon.exe (in kleine letters) die er normaal zou moeten staan staat niet in mijn lijst met processen.
Ik had tot voor ik dit ontdekte nog geen enkele melding gekregen van mijn antivirus.

Met windows taakbeheer kon ik het niet verwijderen omdat het een systeemtaak was. Bij gebruiker staat: SYSTEM.
Dus heb ik andere procesviewer gebruikt en WINLOGON.EXE beëindigd. Van zodra ik dit deed begon mijn laptop spontaan opnieuw op te starten.

Is dit nu een virus/worm of niet?
Zoja, hoe raak ik het kwijt?

Dos openen. Winlogon.exe bestand in dos verwijderen uit je window installatie op je HDD. Winlogon.exe van je windowsCD overzetten naar dezelfde locatie. En je probleem is opgelost. Dit is een backdoor Trojan dat niet losstaat van je process. Dus alleen te beeindigen door een nieuwe installatie of vervanging van het bestand.

Dus in de herstelconsole winlogon verwijderen en kopiëren van de windowscd?

Ik heb een dualbootsysteem met vista op de 2de partitie, zou dat dan ook vanuit vista kunnen of niet?

de huidige WINLOGON.EXE? Goed, ga ik proberen:thumb:

Ik heb het geprobeerd. Opgestart in vista en gekeken naar een winlogon.exe bestand. Ik vind: D:\windows\system32\winlogon.exe

Heb dat gekopieerd naar een aparte map en verwijderd. Vervolgens opgestart met de windowscd (winlogon.ex_ is anders niet uit te pakken dan met de windowscd) en C:\i386\winlogon.ex_ uitgepakt in C:\windows\system32

echter in taakbeheer staat nog steeds het proces WINLOGON.EXE ipv winlogon.exe :S

Wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan