Winmx firewall probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelsior

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Berichten
1.458
Waarom kan ik geen premary connection maken, daar staat toch duidelijk cable internet. Ik heb ergens gelezen dat het door een firewall zou moeten komen. Dat zou best kunnen kloppen want ik heb NIS. Kan ik echt niet die premary connection maken, want ik vind het wel erg zonde de downloadsnelheid is zo wel erg laag...
 
Dit is de foutmelding die ik krijg als ik het toch probeer

attachment.php
 

Bijlagen

  • winmx.jpg
    winmx.jpg
    16,6 KB · Weergaven: 133
Laatst bewerkt:
Je moet zelf regels maken voor het TCP en UDP verkeer:

uitgaand TCP alle poorten, toestaan
inkomend TCP op lokale poort 6699, toestaan
inkomend en uitgaand UDP op lokale poort 6257, toestaan
 
NIS, want dat is je firewall en controleer de settings in Winmx op juistheid mbt de verbindingen voor TCP en UDP (er zijn wel instellingen om Winmx op de poorten 6699 en 6257 te zetten, maar die moet je nog netjes configureren met je firewall).

Ik kan je alleen niet helpen met het opstellen van regels in NIS, want ik ken het hele programma niet.
 
Laatst bewerkt:
Ow das jammer, misschien iemand anders op dit forum wel :rolleyes:
 
Firewall NIS, 56k v.92 intel hardware modem van Sweex
 
Breedband Router + 4 port switch + printer server
ARTIKELNUMMER: LB100010

Creëer een netwerk voor meerdere gebruikers, en deel het Internet in een handomdraai, zonder hier een ander stukje software voor te installeren,geen moeilijke instellingen. Een standaard Firewall is ingebouwd dus u bent voor beschermd voor gebruikers van buitenaf die in uw PC willen rond kijken. Let op: het verdient aanbeveling om een software Firewall te installeren.

Voordelen
Internet Sharing - Wanneer u een breedband Internetverbinding heeft kunt u meerdere PC’s tegelijk gebruik laten maken van het Internet.
Ondersteunt DHCP Server/Cliënt - Ideaal voor snelle installatie, gebruikersvriendelijke configuratie (ondersteuning van de DHCP server/cliënt
ondersteuning).
4 poorts 10/100 switch - Creëer een netwerk en deel bestanden en/of printer met meerdere gebruikers.
Dial on Demand - De router logt automatisch in bij de ISP op het moment dat u de webbrowser start.
Firewall ter bescherming van het Intranet - De Firewall biedt bescherming voor aanvallen van buitenaf.
URL Blocking - Blokkeer websites voor gebruikers.

Belangrijkste Eigenschappen:

Standaard IEEE 802.3. 10Base-T, 100Base-TX
4 UTP poorten, 10/100 Mbps
Printserver welke het LPD protocol ondersteunt
WEB Based Management GUI - Hiermee krijgt u snel toegang om de configuratie te wijzigen van de router
Ondersteunt Static & Dynamic IP, PPPoE, en PPTP clients voor xDSL connecties
Ondersteuning van IPRouting en NAT
Consumentenadviesprijs: € 59,95

LB100010_pro_c.jpg
 
http://www.sweexeurope.com/product.asp?dlId=220 dit is hem dus en hier staat er http://www.sweexeurope.com/media/proddownloads/Firewall_BR-Router.pdf hoe je de poorten moet openzetten dus wat doe je:

1. Open een internet browser (internet explorer , netscape) en ga naar het configuratiescherm van de
router door het ipnummer 192.168.2.1 in te vullen op de adresbalk.
2. Selecteer de optie General Setup en klik op de optie NAT. Onder NAT staat de optie Special
Applications en deze klikt u ook aan.
3.Er verschijnt een nieuw venster dat begint zoals onderstaand voorbeeld.(in het url)
4. en daar voeg je je poorten toe die moeten open staan
5. vergeet niet op te slaan (geen idee hoe dat met jou router zit)
 
Ja ik ben nu waar ik wezen moet( waar ik TCP UDP in moet vullen ) maarjah welke zijn dat ? :eek:

Ik krijg alleen maar de fout als ik op premary connection druk:

-No TCP port voor incoming connections
-No UDP port voor incoming and outgoing packets
 
Geplaatst door excelsior
Ja ik ben nu waar ik wezen moet( waar ik TCP UDP in moet vullen ) maarjah welke zijn dat ? :eek:

Ik krijg alleen maar de fout als ik op premary connection druk:

-No TCP port voor incoming connections
-No UDP port voor incoming and outgoing packets
http://www.museekster.com/winmxscherm10.htm aan de vijde foto te zien zijn de standaar poorten
TCP 6699
UDP 6257
P.S. ge kunt die ook andere poorten instellen in winmx en die open zetten


Offtopic
kunde me eens contacteren via mail kheb nog een vraagje
 
Ok, ik moet nu de cijfers invullen, omdat jij er verstand van hebt en ik niet, zou ik aan jouw willen vragen hoe ik het nu verder moet invullen
attachment.php
 

Bijlagen

  • router probleem.jpg
    router probleem.jpg
    23,2 KB · Weergaven: 119
Geplaatst door excelsior
Ok, ik moet nu de cijfers invullen, omdat jij er verstand van hebt en ik niet, zou ik aan jouw willen vragen hoe ik het nu verder moet invullen
attachment.php
dus nu gewoon invullen :
6699 TCP 6699 Enable:x
6257 UDP 6257 Enable:x
staat nog eens op foto

van mijne router moest je nog jen ip geven en zoals ik zie geen vraag naar dus laat dat ip maar
 

Bijlagen

  • naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    30,1 KB · Weergaven: 65
Nog 1 vraagje, ik krijg na het invullen dit scherm:

Security Settings (Firewall)


The Broadband router provides extensive firewall protection by restricting connection parameters, thus limiting the risk of hacker attack, and defending against a wide array of common attacks. However, for applications that require unrestricted access to the Internet, you can configure a specific client/server as a Demilitarized Zone (DMZ).


Enable or disable Firewall module function : Enable/ Disable
 
@ Dark Ice
Omdat je nog niet reageert heb ik op Enable gedrukt ik probeerde weer een premary connection te maken maar nu krijg ik deze fout:

winmx2.JPG


waarom doen die IMG codes het niet :evil:
 
Het probleem is opgelost, maar ik heb gemerkt dat een secundary connection sneller download dan een premary connection :8-0:, dus zo zie je maar weer:,,Alles Komt goed!"
 
Geplaatst door excelsior
Het probleem is opgelost, maar ik heb gemerkt dat een secundary connection sneller download dan een premary connection :8-0:, dus zo zie je maar weer:,,Alles Komt goed!"
ok , case solved
 
Geplaatst door excelsior
Waarom kan ik geen premary connection maken, daar staat toch duidelijk cable internet. Ik heb ergens gelezen dat het door een firewall zou moeten komen. Dat zou best kunnen kloppen want ik heb NIS. Kan ik echt niet die premary connection maken, want ik vind het wel erg zonde de downloadsnelheid is zo wel erg laag...

excelsior,
Er is altijd een makkelijke manier om te checken of iets door je firewall komt of niet:

Zet je firewall tijdelijk uit en start het programma op waar je probleem mee hebt en dan weet je het gelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan