Winphone 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

piggelmee

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2000
Hallo mensen. Wie kan mij helpen?
Ik heb sinds kort ADSL met een wireless USB modem.
Ik heb Winphone 2000, een faxprogramma en dat werkte altijd via het gewone telefoonmodem.
Sinds de ADSL heb ik het gewone ouderwetse modemsnoertje weggehaald. Ik wil nu een fax versturen maar krijg natuurlijk geen kiestoon. Wat nu? Kan ik het ouderwetse modem weer achterin mijn pc stoppen zonder problemen? Of weet iemand of er een Winphone versie is die met mijn nieuwe verbinding werkt? Het is van BVRP Software. ik kan niet zo gauw iets vinden op hun site.
Vast bedankt!!!:cool:

Het telefoonsnoertje terugzetten is de enige optie. Faxen via ADSL/Kabel gaat niet of je moet via een derde partij faxen, gezien de extra kosten raad ik je dit niet aan.

Dit vond ik in een ander forum. Het proberen waard??

Hoe installeert/configureert u een fax-service in Windows XP

Heeft u een faxmodem in uw pc en wilt u daarmee een fax verzenden dan kan dat, alleen wordt de fax-service door Windows XP niet standaard geïnstalleerd dat zult u handmatig moeten doen.
Klik op Start--Configuratiescherm--Software--Windows onderdelen toevoegen of verwijderen. Wanneer de Wizard verschijnt plaatst u een vinkje bij fax services en klik op volgende. Plaats de Windows XP installatie cd-rom wanneer daarom wordt gevraagd en klik op O.K. Klik op finish wanneer de wizard klaar is en sluit alle vensters.
Nu moet u de fax nog configureren.
Klik op Start--Alle programma's--Bureauaccessoires--Communicatie--Fax--Fax console. Wanneer de Wizard start volg dan de aangegeven stappen ( afzender, het modem dat u wilt gebruiken, verzenden/ontvangen )
Verder kunt u aangeven of u automatisch een ontvangen fax wilt printen dan wel opslaan in een map. Bent u klaar met de wizard klik dan op finish.

En daarna het volgende....

Als de fax-service van winXP is geconfigureert kun je ook faxen MET een ADSL aansluiting. Het is alleen nodig om een telefoonstekker te kopen die voorzien is van 4 gaten aan de bovenzijde. Genoeg telefoondraad om bij de aansluiting van de fax-modem te komen. Zorg dat de ASDL aansluiting in de stekker komt met de vier gaatjes. De tweede stekker steek je dan in de stekker met de vier gaatjes en de draad van DEZE stekker gaat in de aansluiting van de fax-modem. Als je nu wilt faxen schakel je de ADSL verbinging uit (belangrijk) en stap je over op de fax-modem aansluiting. Fax versturen en/of ontvangen, dan de fax-modemaansluiting weer afsluiten en de ADSL verbinding weer openen. Alle twee de aansluitingen kunnen NIET tegelijkertijd werken. Het afsluiten en weer aansluiten van de fax-modem en de ADSL aansluiting kunnen snelkoppelingen zijn op het bureau-blad.
Het is even knutselen maar succes.

In principe hetzelfde. Je hebt nog steeds een faxmodem nodig, faxen via een ADSL-modem gaat niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan