winpup32

Status
Niet open voor verdere reacties.

soetekg

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2001
Berichten
400
mijn norton virusscanner (ge-update en versie 2003)
geeft aan dat ik een backdoor trojan virus heb

vraag 1. Hoe kan dit in godsnaam met de beste virusscanner die er is [ik heb expres deze ene in gebruik en niet bijvoorbeeld 2 tegelijk]

en dan de andere onvermijdelijke vraag

vraag 2. Hoe kom ik er vanaf?

Wie weet raad op deze hete dag


Alvast dank,

Ger
 
Dit zou moeten werken:

1. Just open task manager and stop the winpup32.exe process.
2. Then go to dos and type c:\windows\system32\
3. run Attrib -r -s -a winpup32.exe and press enter
4. Then type Del winpup32.exe and press enter
5. its gone.
 
Antwoord 1 Norton herkend hem toch.:rolleyes:
Antwoord 2 Heeft norton hem in quarantine gezet?

Volgens mij is dit je Trojan;
Trojan.Adclicker
Lees deze link naar Symantec eens door.
 
Laatst bewerkt:
norton heeft hem niet vooraf herkend, dus het virus zit nu in mijn computer en antwoord 2
Norton zet deze (5) bestanden NIET in Quaranteine.
Dit zou zo'n beetje de beste virusscanner moeten zijn die er te krijgen is [.........] Wat een sof!
Hij is overigens wel ge-update
 
btw,
wie beweert -en vooral waarom- dat NAV de beste scanner is..........???

Persoonlijk "zweer" ik bij het Noors/Nederlandse Norman........
 
norton

ja ie beweert dat......

MEN (?)


en een leek als mij kunnen ze alles wijsmaken

BTW [een domme vraag]hoe was het ook al weer om in dos te komen vanuit xp bij het opnieuw opstarten, volgens mij was het een f toets die je bij het opstarten moest intypen
 
volgens een recente test in CT zijn er een stuk of 4 a 5 hele goede waarvan Norton er idd. een is. Ook Norman valt in de cateorie goed. Over Norton was men iets meer te spreken over de gebruiksvriendelijkheid dan bijv. over Norman, maar het gaat te ver om te zeggen dat qua herkenning / onderschepping / afwikkeling, Norton de beste is. M.i. behoren daar zeker nog 4 andere bij.............
 
virus

Het virus winup staat toch niet bekend als een hele erge
lees ik Het verbaast me dat het desalnietemin niet herkend is door Norton. Ik probeer momenteel even via Trend Micro [House call]of ie on-line de trojan eruit haalt [scheelt nog wel eens per virusscanner heb ik gemerkt]

lukt dat niet dan ga ik wroeten in Dos

alvast bedankt, ook over je tips aangaande Norman

Ger

P.s. het begint hier op zolder al aardig boven de 36 graden te worden......
 
soetekg,

De belangrijkste vraag is nog niet gestald en dat is:
In welke directory is die trojan gevonden?

Als hij in de "restore" directory of in content.ie5 zit, dan hoef je je nergens zorgen om te maken want dan ben je niet besmet.

Indien hij in een andere directory is gevonden, dan moet je gewoon even een virus scan met Norton doen in de veilige modus en dan wordt de trojan in quarantaine gezet. Probleem opgelost.

Trojans kunnen soms niet in normale modus verwijderd worden omdat de trojan actief is nog.
 
Laatst bewerkt:
saldos

hij staat inderdaad in de content. ie5 directory


Ehhh wellicht dom maar hoe start ik op in de veilige modus....vanuit xp ?
 
Re: saldos

Geplaatst door soetekg
hij staat inderdaad in de content. ie5 directory

Dat is je map van je tijdelijke internet-bestanden. Leeg die eens. (IE, Extra\internet-opties).

Groetjes,
Bennie
 
Re: saldos

Geplaatst door soetekg
hij staat inderdaad in de content. ie5 directory


Ehhh wellicht dom maar hoe start ik op in de veilige modus....vanuit xp ?

Je bent niet besmet als hij in die map zit en zelfs als je niets doet, dan gaat het virus vanzelf weg uit die map.


Alles wat in de map temporary files- content.ie5 zit mag je verwijderen.

Stel dat je zo een melding krijgt, dan moet je dit doen:

Sluit eerst internet explorer af.

Ga naar Internet Explorer-extra-internet opties-klik op cookies verwijderen-ok. Klik daarna op bestanden verwijderen-alle offline items verwijderen vink je ook aan-ok. Klik daarna op dezelfde tabblad: instellingen-bestanden weergeven en verwijder alles wat daarin staat-ok-ok.

Doe daarna dit:

Start op in de veilige modus door op F8 te drukken bij het opstarten.
En ga naar start-instellingen-configuratiescherm-extra-map opties-en zet een puntje bij verborgen bestanden en mappen weergeven of alles weergeven.

En vink uit "beveiligde besturingssysteembestanden verbergen".

Ga naar start-uitvoeren-en type explorer-ok en en ga naar C-WINDOWS-temporary internet files-content.ie5
Of C:\Documents and Settings\Jouw naam\Local Settings\Temporary Internet Files content.ie5.
Indien je 98/me hebt dan zit het in
Er zitten dan 4 mappen daarin. Leeg ze allemaal.
 
virus

jullie zijn kanjers Ik geloof (voorzichtig) dat ik eraf ben saldos bennie en alle anderen thanx!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan