Winrar Corrupted files ALLE RAR FILES!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0202

Banned
Lid geworden
17 jul 2008
Ik heb sinds 2 dagen last van corrupted files van winrar. Ik weet genoeg om te weten dat repairtools simpelweg echt niet gaan helpen.
Het betreft niet het downloaden van nieuwsgroepen of iets anders, maar via rapidshare en elke willekeurige andere website waar een .rar file vanaf te downloaden is. HEEEEL afzonderlijk (kleinere software) lukt het wel goed. Wat ik me gewoon afvraag...ligt het aan me internet verbinding?

Want, ik heb hier thuis draadloos netwerk van Netgear Rangemax Next WNR845B met een Flashstick WNR111 v2. Dit werkte ervoor gewoon perfect zonder 1 enkele fout.
Ik heb de modem en router gereset en het was er nog steeds. Dan kan je je afvragen, hoe reageert het als je het rechtstreeks op je modem aansluit, dus nog steeds hetzelfde.
We hebben hier thuis 7 computers staan waarvan 4 op een draadloos netwerk en de rest met kabel. Ik heb het op alle 7! Iemand met een laptop die zich aansluit op het netwerk heeft het ook. Dan ga je je toch zeker wel afvragen hoe en wat.

Kan dit komen door je ISP?
Komt dit door de modem zelf? Die staat gewoon goed ingesteld etc. Deze heb ik van casema meegekregen. De nieuwe motorolla staande modem voor internet en telefonie.

Ik kan helemaal niks meer downloaden wat .rar bezit en dat baart me echt zorgen. Vroeg aan iemand anders of hij dezelfde .rar files wilde downloaden. Geen problemen...

Er is hier iets mis, maar wat? Help mij een keer...:rolleyes:

ps: heb ook al geprobeerd 1 pc alleen aan te sluiten zonder de rest draadloos en kabel werken allebei niet, nog steeds dezelfde fout...

Laatst bewerkt:
Geef eens een voorbeeld (=download-link) van zo'n bestand?
Anders wordt het toch wel erg gissen naar de oorzaak hier op het forum :rolleyes:
Zéker als iedereen op jouw netwerk er last van heeft.

PS: Je probleem komt me wel enigszins bekend voor, maar dat probleem was alleen op sommige computers aanwezig, niet op allemaal in een netwerk. Lijkt dus niet vergelijkbaar met jouw situatie.

Tijs.

Misschien een domme vraag aangezien iedereen het heeft op jou netwerk maar ach :) Voordat iemand anders dom uit de hoek komt met deze vraag offer ik me wel weer op.... ;)
Gebruik je de meest recente versie van winrar?

en daarnaast misschien een probeersel :)

http://vulpens.serverthuis.nl/test.rar
http://vulpens.serverthuis.nl/test.tst

is allebij exact hetzelfde bestand van 87.539 bytes waarbij de laatste alleen een extentie gewijzigd heeft van rar naar tst

(betreft een foto van mijzelf + dochter)

test.jpg

Laatst bewerkt:
haha, ik gebruik ten allen tijden alle nieuwste software. Heb winzip ook geprobeerd, de pro versie. Doet het dus ook niet.

Maar goed. Het kwam ineens zo voor op alle computers in me netwerk en ik dacht sterk dat het aan me nieuwe snelle NEXT router lag. Maar zelfs rechtstreeks verbinden doet het niet. Dan kan je denken dat de frequency niet goed is en te zwak, zodat je internet nou net niet uitvalt, maar wel packages achterlaat om de connectie te behouden. Maar daar is het probleem ook niet te vinden.

Ik ga contact opnemen met me ISP en laat van me horen

Eindelijk, na een hele lange tijd zoeken is het me gelukt om het op te lossen.

Om alles uit te sluiten heb ik 1 computer rechtstreeks op me router verbonden met een kabel. Ervoor kreeg ik nog steeds die corrupted files. Had me modem en router al meerdere keren gereset. Heb de stroom er meerdere keren vanaf gehaald om te testen of iets werkte, wat ik probeerde. Eindelijk doet hij het. Hoe precies is nog niet helemaal zeker.

Maar ik heb het getest met de website waar ik de meeste problemen mee had www.rapidshare.com

Ik had daarvoor gepingt naar die website en elke keer: request timed out.
Bij 500 keer pingen had ik 20% package lose. Dat is abnormaal veel, normaliter mag je uiterst 1 procent hebben en dat is nog teveel.

ping: open cmd en typ in:
ping www.rapidshare.com -t

nu gaat hij in een loop elke keer pingen totdat je op CTRL+C klikt. Dan krijg je een kort overzicht met de package lose, response tijd gemiddeld, response tijd maximaal.

Ik ging de instellingen van me router dit keer maar eventjes langzaam na en testte wat dingen uit.
namelijk deze:

Ik heb bij de Wireless settings WPA-PSK [TKIP] + WPA2-PSK [AES] omgezet naar geen beveiliging. Address Reservation heb ik me eigen pc eraan toegevoegd (ip-adres en macadres).
Met de test tussendoor had ik geen package lose meer. Dus wat heb ik nu gedaan.
De Beveiliging weer aan gezet zoals hij was met me eigen password. Testen, de verbinding weer zonder package lose. Heb nu nog niet getest als ik me ip en mac weer uit de adress reservation haal. Maar blijkbaar heeft dat dus wel geholpen.
Ik heb het mac adress van use this default...naar het macadres van de router handmatig veranderd. Deze staat op de router zelf en op de doos waaruit de router komt.

De ultieme test is natuurlijk draadloos testen.
Ik plug me USB wireless G Flashstick erin en download meerdere bestanden van minimaal 150MB groot. Geen 1 corrupt. Ping naar rapidshare...1x timed out van de 500. Dus gewoon goed.
Heb normaliter een WN111 Netgear Flashstick. Nog niet getest, maar als het bij een 54Mbs stick werkt, werkt het ook met me passende Flashstick.

Ik ga nu nog even snel testen als ik me pc uit de reservation list haal en dan laat ik even weten of dat het was.

mvg.

Bericht 2:
Wat nou het gekke is, nu ik alles weer terugveranderd heb, is het probleem nog steeds opgelost.

Dus beveiliging eraf en opslaan.
Beveiliging erop en opslaan.

E-mail instellen op blokkering van niet vertrouwde berichten.

OW JAH! Ik heb de tijd gelijk gesteld met hier in Nederland...GMT +01:00.
Dit zou eventueel ook effect kunnen hebben. Ga het even terugzetten en weer kijken hoe het werkt...

Bericht 3:
Ik heb nu de tijd anders ingesteld en de pc opnieuw opgestart, hij is nu 2 bestanden aan het downloaden. Daarnaast ben ik ook aan het pingen naar www.rapidshare.com. 1 van 150MB en 1 van 70MB. Deze bestanden gaven eerst aan corrupted te zijn. Deze bestanden heb ik zelf geupload naar de server van rapidshare.com.
Ik test nu het eerste bestand van 70MB...
Deze is gewoon perfect.
Nog geen 1 request timed out van de pings.
Het 2de bestand van 150MB is...
ook gewoon perfect.
Van de 500 pings is 1 er request timed out.

opsomming:
Het is de tijd niet.
Het is niet het aanvullen van je ipadres en mac in de reservation lijst.
Het is niet het verplaatsen van de router in mijn geval.
Het is niet je mac en ip aan de router toevoegen.
Nu nog even testen als ik me mac weer op default zet...
Straks in bericht 4 laat ik weten wat er veranderd is...of niet.

Bericht 4:
Ik heb het aangepast en ping nu weer naar de 500x naar www.rapidshare.com.
Daarnaast download ik weer de 2 bestanden die altijd fout gingen.
Het ziet ernaar uit dat het allemaal geen problemen geeft. Dus de test is, een andere pc op hetzelfde netwerk.
Misschien zijn het wel instellingen van deze pc. Dit is een pc met windows XP Pro SP3. Nu dus een pc met Windows Vista.
Daarna ga ik het proberen met een andere usb flashstick, misschien dat het macadres van de sticks ertoe doen.
Ik laat dit even staan op deze pc en laat in bericht 5 weten hoe dat eraantoe ging.
De gedownloade bestanden en het pingen is weer foutloos verlopen.

bericht 5:
Ik heb het met een netgear usbflashstick geprobeerd.
Een andere wireless G flashstick geprobeerd.
Op 3 verschillende computers.
Ze doen het allemaal perfect.

Oplossing: kan niet anders dan de beveiliging eraf halen, opslaan.
Beveiliging er weer op en opslaan en klaar.

Andere reden is er niet voor. Kort ervoor ik dit alles deed, waren er corrupted files. Dus....
Hoop dat het voor meerdere mensen helpt.
succes

Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt dus een probleem met (de communicatie vanuit) je draadloze router te zijn geweest die geleid heeft tot datacorruptie.

Je draadloze router heeft hier geen goede beurt gemaakt, maar blijkbaar was het nog te corrigeren met wat experimenten met (het opslaan van) instellingen op het apparaat.

Gefeliciteerd met je grondige onderzoek en bedankt voor het verslag ervan naar dit forum.
Verder mooi dat je onderzoek tot nu toe ook nog goede resultaten opgeleverd heeft. :thumb:

Tijs.

Dankje wel voor het waarderen.
Had trouwens iets wat daarvoor was gedaan, maar wist niet of het juist daaraan ligt. Had een mac spoofer gebruikt.
Heb trouwens wel meer dingen geprobeerd hoor die niet hielpen.
Misschien wel handig als ik die ook opnoem:
ip adres veranderen.
mode veranderen naar 130Mbs en 54Mbs ipv. 270Mbs.
Channel veranderen naar alle mogelijke channels t/m 13.
nieuwste firmware erop zetten.
resetten router. (raar dat het dan eigenlijk dan nog niet opgelost was).
MTU size naar 1472 veranderen. Router en windows, hielpen allebei niet.
respond to ping on internet port aanvinken, hielp niet.
Router firewall uitzetten (SPI) hielp niet.
DHCP stond al aangevinkt, belangrijk dat ie aangevinkt blijft als je alle computers wilt verbinden met je netwerk.
Router verplaatsen.
Kabels vervangen.
Andere mac adressen.
Ik heb ook ondervonden dat het belangrijk is dat je niet via je draadloos adaptertje je routerinstellingen gaat veranderen. Dit moet gewoon via de kabel gebeuren.

Normaal tijdens pingen had ik al na 5 a 10 keer pingen al request timed out. Dat heb ik nu 1 x in de 500 keer. Maar dat gebeurd alleen als er een download klaar is van rapidshare.com...

Laatst bewerkt:
[...]Ik heb ook ondervonden dat het belangrijk is dat je niet via je draadloos adaptertje je routerinstellingen gaat veranderen. Dit moet gewoon via de kabel gebeuren.[...]

Daar heb ik hier op het forum regelmatig met mensen 'ruzie' over gemaakt. Er zijn forum-leden die er goed mee zijn weggekomen via draadloze verbinding de router te herconfigureren, maar evengoed zijn er ook een behoorlijk aantal mee de mist in gegaan.

Je hebt het duidelijk gesteld, en ik ben het er 100% mee eens: De veiligste en betrouwbaarste manier is om altijd een bekabelde verbinding te gebruiken bij het veranderen van instellingen op draadloze routers.

Verder dank voor melding van de rest van de genomen stappen in je onderzoek.

Tijs.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het probleem deed zich in een andere vorm weer voor.
Nu kreeg ik, volume is corrupted. Niet eens meer dat de data niet goed is.

Ik download 4 bestanden van 200MB en krijg dat volume probleem.

Nu download ik OPNIEUW de nieuwste firmware van mijn router.
Installeer deze. Reset naar fabrieksinstellingen.

Nu nog geen beveiliging erop.
MAC adres veranderd naar mijn routers MAC adres ipv. Use Default.
NAT filtering ingesteld van secure naar OPEN.

Nu zijn echt alle problemen weg.

NAT Filtering
This option determines how the router deals with inbound traffic. The Secured option provides a secured firewall to protect the PCs on LAN from attacks from the Internet, but it may cause some Internet games, point-to-point applications, or multimedia applications not to work. The Open option, on the other hand, provides a much less secured firewall, while it allows almost all Internet applications to work.
Dus waarschijnlijk ook mijn winrar probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan