Winrar erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannic

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2004
Ik heb via een nieuwsgroep een groot bestand binnengehaald. Eigenlijk is de download gesplitst in een heleboel bestanden. Die bestanden zijn "RAR" en "PAR" bestanden. Met de PAR's zijn de RAR's 100 % gerepareerd. Nu ben ik met Winrar de RAR's aan het uitpakken. Maar dat duurt 1 1/2 dag. En m'n PC wordt er erg traag door.
M'n PC is een Intell Pentium IV 3000 HT met 512 MB geheugen.
Is dit normaal?:confused:

Hoe groot is dat bestand wel niet?
Waar sla je dat op?
Als dat op een partitie of schijf is die al aardig vol is, gaat dat steeds trager.
Zitten je temp mappen helemaal vol?

Het bestand is 8 gb. Ik sla het op in een gemaakte map in mijn documenten. M'n HD is SATA en er is 110 GB vrij. Ik heb geen partities. Regelmatig maak ik m'n tempmappen leeg.

Dan zou ik het ook zo niet weten.
Iemand anders?

Het kan zijn dat het erg lang duurt als de bestanden erg gecomprimeerd zijn. Niets aan te doen. Maar 1 1/2 is wel erg lang hoor :) Ik pak vaak rar's uit. doet maximaal 10 minuten over 1 DVD uitpakken. Doe je ook andere dingen tijdens het uitpakken? Ik weet uit ervaring dat als je aan het unrarren bent en je bent ook aan het downloaden met Grabit je pc zo traag als dikke derrie door een trechter wordt.

Je kunt het programma WINACE eens proberen. www.winace.com . Misschien dat deze wat sneller gaat.

succes!

Guido

Ik gbruik wel Grabbit. Maar die had ik nu uitstaan. Ik heb overigens alles behalve m'n virus,spyware bescherming en Firewall uistaan. Het blijft traaaaaaaag. Ik zal zeker "Winace" gaan proberen maar voorlopig zit ik dit maar uit. Want als ik opnieuw begin en het duurt even lang heb ik nu vannacht m'n PC voor nop aan laten staan. Hij is nu halverwege vanaf gisteren 20.00 uur.

Pak je de handel wel uit naar een NTFS partitie?

Als je nameliijk een ISO aan het uitpakken bent zal je na 4 gig een foutmelding krijgen als je op een FAT32 aan het uitpakken bent

Hmm, vreemd. Ik zou het ook niet weten hoe dat komt. Pak je wel alleen de eerste rar in je map uit? Dus even op eerste rar rechtermuisknop en kiezen voor extract here of hier uitpakken ofzo..

Ik selecteer alle rar's en dan extract here. Is dat fout?

jannic zei:
Ik selecteer alle rar's en dan extract here. Is dat fout?

Ja! Je hoeft alleen maar de eerste rar uit te pakken.. :) De rest gaat vanzelf...

Is het zeker dat het dan sneller gaat. Hij is nu 63% klaar. Als ik nu anlueer en jou tip niet sneller gaat ben ik erg ongelukkig.

Pff, ja ik heb nu niets op de pc staan waar ik het op uit kan proberen. Het was meer om mee te denken.. Ik kan het hier vandaan niet zien bij jou dus of je hem moet annuleren laat ik aan jou over. Maar anderhalve dag is niet normaal hoor...

*kijkt even of er wat op zijn pc staat voor de zekerheid

jannic zei:
Is het zeker dat het dan sneller gaat. Hij is nu 63% klaar. Als ik nu anlueer en jou tip niet sneller gaat ben ik erg ongelukkig.

Je pc is echt traag, he haha. Ik ga het even uitproberen hier.. Laat maar even lopen tot die tijd, wil dat niet op mn geweten hebben ;)

Ik heb gauw even iets ingepakt in kleine rar's. Als ik ze via de eerste rar uitpak is die zo klaar, maar als ik via alle rar's uitpak dan vervangt die elke keer de bestanden die al uitgepakt zijn. Net zo vaak als dat er rar's zijn. Dat zal die bij jou ook doen neem ik aan. Je pakt hem nu misschien wel honderd keer uit (ligt aan aantal rar's)..

Is er al gevraagd bepaalde bestanden te vervangen door winrar, en heb je toen 'ja op alles' gekozen? Ik ben er vrijwel zeker van, maar ik wil het ook weer niet op mijn geweten hebben. Maar als ik het zo doe als jij doet pakt ie alles tig keer uit en alleen via de eerste rar gewoon 1 keer..

Ja, ik heb inderdaad ja op alles gezegd. Ok ik ga het proberen. Maak je geen zorgen als het niet sneller is ben ik niet blij maar ik hoef niet persoonlijk al de 1 tjes en 0 lletjes op te schrijven:D .
Zover bedankt, je hoort het resultaat.

Zo, ok hij was nu binnen een paar minuten klaar,. foeoeoeoe....:o
Heel scherp Tarabass. Of minder scherp van mij. Of zoals van Gaal zei ben ik nou zo... of jij nou zo...

In ieder geval hartsikke bedankt.

jannic zei:
Zo, ok hij was nu binnen een paar minuten klaar,. foeoeoeoe....:o
Heel scherp Tarabass. Of minder scherp van mij. Of zoals van Gaal zei ben ik nou zo... of jij nou zo...

In ieder geval hartsikke bedankt.

Ja, je was het net zo vaak aan het uitpakken als dat je rar's had. Een veel gemaakte fout als mensen al die rar's zien staan.. Dus onthouden, alleen de eerste rar uitpakken. Maar dat zal je wel niet snel meer vergeten :p

Ennuh, graag gedaan natuurlijk! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan