WinRAR foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

tpthegiant

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Ik heb een groot probleem met het uitpakken van een rar-bestandje. Dit bestand heb ik zelf gemaakt en bevat videobestanden van mijn vakantie. Toendertijd heb ik de bestanden (.mod) ingepakt met winrar en via het netwerk overgestuurd naar een andere PC op het netwerk. Als ik het bestand (grootte 6.7gb) wil uitpakken met WinRar, krijg ik meteen bij het openen een venster (diagnostische berichten) met de volgende melding:

! C:\Documents and Settings\All Users\Documenten\Calella.rar: Kop van het bestand "???" is onherstelbaar

Vervolgens kom ik gewoon in het standaard WinRar venster waar ik de inhoud van het RAR bestand kan zien. Hier staan dus alle videobestanden in, echter ontbreekt er een stuk. Als ik dan de bestanden wil gaan uitpakken, loopt alles een tijdje goed, tot het uitpakken van het laatste bestand. Dan stopt WinRAR ermee en krijg ik de volgende melding:

! C:\Documents and Settings\All Users\Documenten\Calella.rar: CRC niet correct. Het bestand Calella\MOV015_1.MOD is beschadigd
! C:\Documents and Settings\All Users\Documenten\Calella.rar: Kop van het bestand "???" is onherstelbaar

MOV015_1.MOD is hierbij het genoemde laatst zichtbare bestand in het RARarchief. Echter moeten er veel meer bestanden in het RAR archief zitten, die ik echter niet kan zien.

Ik heb vervolgens het RAR bestand op meerdere PC's proberen uit te pakken, overal krijg ik dezelfde melding. Ik heb het ook geprobeerd met WinAce. Hier gaat het uitpakken ook prima, tot het eerder genoemde laatste bestand. WinAce geeft dan de volgende melding:

Error #: 25116
Error: Bad block

Vervolgens klik ik op OK en krijg ik het volgende te zien:

CRC Error: C:\Documents and Settings\All Users\Documenten\Calella\Calella\MOV015_1.MOD could not be extracted correctly!

De bestanden die wel uitgepakt zijn werken gewoon goed. Ik kan ze gewoon afspelen. Het totaal aan uitgepakte bestanden is uiteindelijk 1,7 GB. Het RAR bestand 6,7 GB.
Ik vraag mij dus af waarom het steeds fout gaat bij dat ene bestandje en waarom ik de rest van de bestanden in het archief ook niet meer kan zien / uitpakken. Kent iemand een oplossing voor dit probleem? Ik hoop dat ik er nog iets aan kan doen aangezien de beelden wel van emotionele waarde zijn. Hartelijk dank!

Die rar's zijn beschadigd of corrupt. Gebruik volgende software:

http://www.rar-repair.com/index.htm ( demo )

of Winrar openen (eerst downloaden). Vervolgens ga je naar de betreffende file en klikt met rechts. Dan klik je Repair Damaged Archive aan.

Die rar's zijn beschadigd of corrupt. Gebruik volgende software:

http://www.rar-repair.com/index.htm ( demo )

of Winrar openen (eerst downloaden). Vervolgens ga je naar de betreffende file en klikt met rechts. Dan klik je Repair Damaged Archive aan.

Dank voor je reactie. Ik heb beide opties geprobeerd. Helaas leiden ze beide niet tot een oplossing. Bij WinRAR loopt het herstelproces goed totdat hij bij de eerder genoemde laatste file MOV015_1.MOD is aanbeland. Hij zegt nog wel dat dit bestand hersteld is, maar daarna loopt WinRAR vast. Het herstelbestand is vervolgens wel aangemaakt, maar bevat dezelfde (zichtbare!) inhoud als de orginele rar. file (zowel ingepakt als uitgepakt). Echter is het herstelbestand 1,61 GB terwijl de orginele RAR ingepakt 6,7 GB is. Uitgepakt is het orginele bestand 1,7 gb, iets groter dan het ingepakte fixed rar-bestand dus.
Bij het Rar-repair programaatje (ik heb Advanced Rar -Repair Full version gebruikt) krijg ik dezelfde ''Fixed Rar'' eruit. Tijdens het herstel gaat alles goed, alles wordt hersteld, inclusief MOV015_1.MOD. Hier krijg ik constant meldingen van in het logboek. Hierna echter krijg ik geen meldingen van files die hersteld worden. Ik ben dan op 22% van het hele herstelproces. Vervolgens duurt het nog zo'n 3 kwartier voordat ik op de 100% zit. Ik krijg in die tijd echter geen enkele voortgangsmelding. Het fixed RAR bestand wordt in die tijd ook niet groter, dus er gebeurt eigenlijk niets. (?)

Laatst bewerkt:
Kop van het bestand "???" is onherstelbaar, gaf me ook al niet een goed gevoel. Ik weet niet of er iemand anders is die nog iets weet??? Ik ben bang dat ik door de opties heen ben :confused:

Heb je het progje Total Commander? zo nee: www.ghisler.com en ff downloaden.

Daarin kun je het originele rar bestand openen en met een beetje geluk de ingepakte afzonderlijke bestandjes uitpakken. Dan vind je misschien meer terug dan je nu hebt.
Oh ja , total commander vraagt waarschijnlijk om de lokatie van winrar, wijs hem de weg naar rar.exe .En niet winrar.exe

Zo heb ik al aardig wat bestanden weten te redden.

Heb je het progje Total Commander? zo nee: www.ghisler.com en ff downloaden.

Daarin kun je het originele rar bestand openen en met een beetje geluk de ingepakte afzonderlijke bestandjes uitpakken. Dan vind je misschien meer terug dan je nu hebt.
Oh ja , total commander vraagt waarschijnlijk om de lokatie van winrar, wijs hem de weg naar rar.exe .En niet winrar.exe

Zo heb ik al aardig wat bestanden weten te redden.

Ook dit heb ik geprobeerd, en helaas vindt hij nog steeds dezelfde aantal bestanden. Ik krijg er niet meer uit...

Heb je inmiddels het antwoord gevonden?
Ik zit namelijk met precies hetzelfde probleem.
Ik wil het bestand graag herstellen maar winrar loopt vast bij het beschadigde bestand.

Nee, helaas heb ik tot op de dag van vandaag geen oplossing voor dit probleem gevonden.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan