winrar

Status
Niet open voor verdere reacties.

westerb

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2007
Ik wil graag iets uitpakken alleen het is groter dan 4gb dus kan dat niet omdat ik een fat32 schrijf heb. kan iemand mij aanraden wat ik moet doen? zijn er andere programma's ?

alvast bedankt

Oplossing

Om toch meer uit te kunnen pakken zal je toch naar ntfs moeten gaan.
Dit is heel makkelijk te converteren naar ntfs zonder je partitie te formateren.

klik op START linksonderin je scherm, dan op uitvoeren.../run...
Staat dat er niet dan gebruik je de windows toets + R, rechts van CTRL en links van ALT, links op je toetsenbord onderin.
Typ in dat venstertje dat verschijnt deze code:

convert c: /fs:ntfs

klik op ok.
Mocht het een andere schijf zijn die je wilt converteren naar ntfs, dan verander je de c naar de letter van DIE schijf.

met vriendelijke groet,

ps: converteren kan geen kwaad, al je programma's gaan het gewoon doen en er zal niks veranderen, behalve dat je pc sneller bestanden kan overdragen en dat je met winrar dus de 4Gb kan overschrijden lol. Succes m8.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil graag iets uitpakken alleen het is groter dan 4gb dus kan dat niet omdat ik een fat32 schrijf heb. kan iemand mij aanraden wat ik moet doen? zijn er andere programma's ?

alvast bedankt

Nee, je zult de schijf moeten converteren. Andere programma's kunnen hier niets aan doen, FAT32 kan uitsluitend werken met bestanden tot 4 GB.

vriend :P kijk eens boven jouw bericht...heb hem een beetje aangepast met jouw antwoord over moeten..

Laatst bewerkt:
Hu?
Jij gaf aan hoe je moet converteren, ik gaf antwoord op de gestelde vraag. Jouw bericht is daar een prima aanvulling op.

Ik zie het probleem niet?

man...moet ik hier antwoord op geven. Heb ik wat verkeerds gezegd ofzow? What's the problem?

Ík heb geen probleem, jij spreekt mij aan.

vriend :P kijk eens boven jouw bericht.
Waarom moet ik naar het bericht boven mij kijken als ik een antwoord geef op de gestelde vraag, jouw bericht daarop een aanvulling is en onze beide berichten inhoudelijk correct en informatief zijn?
Ik zeg niets wat jij ook al gezegd hebt.

[off-topic]:
@gast0202: Graag niet bekvechten over wie het eerste was etc. met het juiste antwoord.

Dat zaken dubbel worden genoemd is bijna niet te vermijden op een forum. Als het tijdverschil niet minstens een paar uur is (en dat is hier niet het geval), dan kan ik me voorstellen dat het advies van XP_PC als de bekende 'mosterd na de maaltijd' wordt beschouwd.

Het zou pas vervelend zijn als het tegenstrijdige adviezen zouden zijn, maar dat is hier ook niet het geval. :D

Als een tip 2x wordt genoemd zal dat juist overtuigender overkomen op de topic-starter dan als slechts 1 poster dat antwoord geeft.

Hopelijk kan de strijdbijl nu begraven worden.

Tijs.[/off-topic]

er komt de vraag: voer de huidige volume naam in
wat moet ik daar in vullen

er komt de vraag: voer de huidige volume naam in
wat moet ik daar in vullen

De naam van hoe de schijf nu heet.
Open "deze computer" en kijk naar de C:\ schijf. Als hier staat

Lokaal Volume (C:)

Dan heeft de schijf geen naam en kun je op enter drukken.
Als er iets anders staat, bijvoorbeeld

Windows (C:)

Dan heet de schijf Windows.

Laatst bewerkt:
De schrijf heet nieuwe (D:)
als ik dat invul en enter druk gaat alles weg en dan gebeurt er niks

"Gaat alles weg"?

De schijf heet "nieuwe (D:)".

Wat we dus doen is:

Start
Uitvoeren
"cmd"