WinTV PVR150 Amity 2 Retail goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
hoi ik heb een paar vraagjes.

ik wil graag een windows xp media center 2005 systeem maken.

nu is mijn vraag is dit : WinTV PVR150 Amity 2 Retail een goeie tvkaart waar ik alles mee kan met windows mc2005 ?

en wat zijn de goeie systeem eisen voor zn systeem.

wil hem namelijk zelf samen stellen maar moet ongeveer weten zoals welk moederbord processor enz moet hebben .

ik dacht zelf aan dit ongeveer:

Abit KV7 Socket A

AMD Sempron 3000 2,0Ghz SoA 512Cache

Arctic Copper Silent 3 Lite Socket A

120GB 7200 Maxtor 6Y120M0 8/SATA

2x 512 MB DDR/400 PC3200 TwinMos

Hauppauge WinTV PVR150 Retail +remote controller

NEC ND3520 16x +/-writer IDE/Bulk

LiteOn 16x/48x IDE bulk

werkt dit goed met windows xp media center?

en is dit zn video kaart waarmee je 2 dingen tegelijk kunt opnemen of heb je dat niet echt nodig.

en is kwaliteit met opnemen ook goed en hoeveel zou je kunnen opnemen met een 120 gb?

en past mijn eigen tv daar op?

ik hoor graag wat terug.

alvast bedankt groetjes mike

Veel vragen

Hier kun je lezen dat alleen de 500 een dual heeft.

Helaas zie ik in je configuratie geen video kaart.!! Maar wil je weergeven via de TV dan moet hij S-Video uit hebben.

Een TV gebruiken om beelden weer te geven kan wel, maar TV's hebben een veel lagere resolutie.

Dus beter is een LCD scherm of een plasmascherm.

Er zijn video kaarten met TV van o.a. MSI en was en vroeger ook van creative (misschien nog wel).

En reken bij opname op hoge kwaliteit op 2,5 gig per uur.

Zelf zet ik alles daarna over op DivX, dan hou ik nog 500 MB per uur over en ik zie op mijn plasma scherm geen kwaliteits verlies.

Eric.

Edit:
Kijk hier ook even

En wat ik nog vergat, het belangrijkste is dat hij stil is. Er hoeft echt geen beest van een processor in te zitten of een dure grafische kaart.

Laatst bewerkt:
hoi de brander is een:

NEC ND3520 DVD 16x +/- writer IDE/bulk dual layer. maar betekent dat je 9gig kwijt kunty zonder dat je hem om hoef tedraaien of hoe werkt dat?
en kun je recht streesk van tv op dvd nemen of ook op hd?

waar heb ik die videokaart voor nodig dan?

dat werkt niet via die tv kaart?

ja ik ga het eerst met mijn tv werken en op den duur koop ik een plasma denk ik.

maar ik kan wel met de tv werken?

gaat die dan via de tvkaart of via de videokaart??

maar werkt het dan wel als ik de comp aan zet dat hij direct op mijn tv ziet omdat ik nu via mijn oude videokaart eerst de comp moet opstarten en dan in windows tv tool gebruiken om wat op mijn tv tezien ik gebruik op mijn oude comp windows xp

ps dit is van de tvkaart:

Specificaties

TV-Tuner WinTV-PVR-150MCE voorziet Windows XP Media Center Editie van live TV en TV opname
Opmerking Singel tuner: TV opnemen of TV kijken
Type PCI TV-kaart
WinTV-PVR-150MCE bevat 125 kanaals TV tuner
Hoogwaardige MPEG-2 video en audio encoder gebaseerd op de Conexant -416 MPEG encoder
Composite/s-video en stereo audio ingangen voor videorecorders, camcorders
Nicam stereo decoder
Voor Windows XP Media Center Editie gebruikers TV kijken met de Mijn TV knop in Media Center
Gebruik de Media Center Editie TV opname planner om uw TV programma's op te nemem op harddisk
De ingeboude hardware MPEG encoder van de WinTV-PVR-150MCE maakt het mogelijk om verder te werken met uw computer tijdens een opname. Luister naar, bekijk foto's of kijk naar een film op DVD tijdens het opnemen!
Digitaliseer uw eigen opnamen. WinTV-PVR-150MCE bevat audio/video ingangen voor het aansluiten van videorecorders en camcorders
Opm: De MCE afstandbediening wordt gebruikt voor de bediening van de TV tuner in Windows XP MCE 2005
Voor Windows XP gebruikers De WinTV-PVR-150MCE draait ook onder Windows XP!
Geschikt voor software van derden voor het kijken en opnemen van TV programma's op uw PC
Ondersteund bekende TV applicaties zoals Snapstream, SageTV en Showshifter

We gaan verder

Zonder Grafische kaart (vga kaart, beeldplank) geen beeld.

Wat jij heb gekozen is een TV kaart. Dat is hardware die er voor zorgt dat je PC TV beelden kan weergeven, maar een PC zonder beelschermadaptor (weer en ander woord voor het zelfde ding ) heeft geen beeld.

Je kunt je TV gebruiken om op te starten, maar het beeld van windows is nauwelijks te lezen op een TV.

Rechtstreeks opnemen op DVD zal mischien wel gaan, maar ik knip altijd de reclame uit datgene wat ik wil bewaren. Dus opnemen op HDD editen en daarna branden op CD (DivX weet je nog).

Eric.

Laatst bewerkt:
hoi als ik deze videokaart neem:

V9520 Magic/T,128MB GF FX 5200 TV-out

Specificaties

VGA Bus AGP 8x/4x/2x
VGA Chipset GeForce FX 5200
RAMDAC 400 MHz
Geheugen 128 MB
Resolutie 2048 X 1536 / 75Hz
Aansluitingen VGA-out, Standaard 15-pin D-sub
TV-output

dan zal het moeten lukken?

en hoe stel ik dat in dat hij direct via mijn tv opstart dan?

ik wil het eerst gewoon proberen via tv kijken of het me zint met xp media center daarna koop ik wel een plasma .

maar programma,s zoals de radio gids zit die erbij in ?

hoe neem ik op en hoe haal ik die reclame's eruit enz.

zou je me daar mee kunnen helpen?

ik hoop dat de rest van mij setup wel werkt met deze videokaart erbij

VGA kaart

Elke VGA kaart die je nu in de winkel kunt kopen is goed genoeg voor een mediacenter.

Editten kan met VirtualDub is echter traag, Intervideo's DVD creator doet het altijd en kun je 14 dagen uitproberen.

Daarna omzetten naar DivX met DrDivX (kun je ook 14 dagen proberen) duurt wel lang, maar daar is helaas niets aan te doen. Doe het in Batch mode kun je hem 's-nachts laten werken.

Eric.

P.S. meeste kaarten met TV uit sturen het signaal naar de TV als ze tijdens opstarten de TV "zien".

Laatst bewerkt:
LET OP

Als je later LCD wilt met hoge resolutie, moet je grafische kaart dubbel DVI hebben. !!!!

Heb het nog niet in praktijk kunnen testen.

Eric.

oke bedankt alvast.

maar bestaat er site waar het helemaal uitgelegt word van het opnemen bewerken enz van win xp media center en dan ook nog in het nederlands?

haha i know maar zoals wat misschien hints:D

onder wat van woorden enz

groetjes mike

hoi hoebedoel je Je kunt volgens mij wel van DVI naar D-sub, maar niet anders om.

ik heb nu deze video kaart erbij :

V9520 Magic/T,128MB GF FX 5200 TV-out

VGA Bus AGP 8x/4x/2x
VGA Chipset GeForce FX 5200
RAMDAC 400 MHz
Geheugen 128 MB
Resolutie 2048 X 1536 / 75Hz
Aansluitingen VGA-out, Standaard 15-pin D-sub
TV-output

zit geen dvi bij.

groetjes mike

Die dus niet

Die heeft geen DVI out. dat staat er toch ?

De Asus 9550 heeft D-sub en DVI en S-video uit, kost 65 euro.

Dus daar kun je een nieuwe flatpanel aan hangen of een TV of een oudere monitor.

Eric.

P.S. Oude Flatpanels hebben nog D-sub connectoren, de nieuwere alleen DVI

Laatst bewerkt:
hoi wat zijn catalyst driver

en waar is die voor

Beste Mike

Ik vind het niet erg als mensen vragen stellen, daar doen we het voor, maar ik zou zeggen ga naar ATI of google even. Want jij vraagt erg vaak zonder zelf eerst te zoeken.

Het is een driver voor MCE

sorry :o

meestal zoek ik al snel zelf maar op gebied van mce nog niet helemaal

haha

bedankt groetjes mike:thumb:

hoi ik heb nu iets opgenomen voor de gein is ongeveer 2 min en is 135 MB groot.

nu wil ik dat omzetten naar divx met dr divx maar dat werkt niet bij mij hij geeft als laatste een fout aan en doet verder niks meer.

en reklame eruit halen lukt me helemaal nog niet ben op google al aan zoeken hoe het moet hoor :)

alvast bedankt groetjes m,ike

Je hebt toch XP

Met movie maker moet het kunnen.

Anders met:
WinDVDcreator
Pinnale Studio
Ulead Videostudio
VirtualDub Gratis en traag.

DrDivX kan bij mij alle formaten aan, wat is die foutmelding dan ??

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan