WinXP DirectX 9.0 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fatal

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2002
Berichten
12
Hallo allemaal,

Ik ben nu al een tijdje bezig om OpenGL onder CS aan de praat te krijgen en het eerste dat dan in mij opkomt is; nieuwste drivers installeren! Nvidia drivers waren geen probleem. Daarna was DirectX 9.0(a) aan de beurt en toen overkwam mij iets wat in mijn ogen alleen als 'zeer apart' valt te beschrijven. Zowel het gekke download-installatie-programmatje ('DirectX 9.0a End-User Runtime') als het stand-alone-installatie programma ('DirectX 9.0 Redistributable for Software Developers') geven de volgende resultaten (wegens een serieus gebrek aan tijd en zin geen plaatjes, maar tekst. Exkuus, want mijn mooie layout gaat ongetwijfeld de mist in... :p);

Schermpje 1 na 'LICENSE AGREEMENT';
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> Installing Microsoft(R) DirectX(R)
>
> Installing components:
> DirectX 9.0 for Windows XP
>
> < Back Next > Cancel
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

So far, so good! Ik klik next...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> Installing Microsoft(R) DirectX(R)
>
> Installing Components
>
> Searching for updated DirectX Runtime Components and updating as
> necessary. This may take a few minutes...
>
> Copiying Files...
> [****************************** ]
>
> < Back Next > Cancel
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lijk ook nog OK.... next!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> Software Installation
>
> The software you are installing has not passed Windows Logo
> testing to verify its compatibility with Windows XP. (Tell me why
> this testing is important.)
>
> This software will not be installed. Contact your system
> administrator.
> OK
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

WTF!?! Waar mag dat op slaan, sinds mag ik programma's en updates van microsoft niet meer onder Windows XP installeren? (WinXP is overigens ook van microsoft.. toch? :p )

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> DirectX Setup
> DirectX did not copy a required file.
>
> OK
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Stja.....

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> Installing Microsoft(R) DirectX(R)
>
> Installation End
>
> Installation failed.
>
> < Back Finish Cancel
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nee, lekker is dat.


Om een lang verhaal nog langer te maken, mijn vragen;
Kent iemand dit probleem en weet iemand er een oplossing voor (hetzij in de vorm van het omzijlen van dit 'logo testing', of in de vorm van het veranderen van een of andere instelling die ik gewoon fout heb ofzo...) .

Alvast bedankt voor de moeite iedereen die een tip of oplossing weet,

[1nt3rfe4r]
WinXP + SP1
(te) veel fixes/updates
AMD XP 2100+
Geen Counterstrike
Epox 8K3A+
2x40GB @ RAID 0
 
Als je CS in OpenGL wilt spelen heb je helemaal geen direct X nodig, OpenGL staat daar namelijk los van.
 
Ow, dat wist ik niet :p
In ieder geval bedankt voor de tip, dan klooi ik nog wel even verder totdat CS wel in OpenGL werkt. Mocht ik er niet uitkomen dan post ik dat wel weer ergens anders. (toch een beetje raar dat DirectX 9 niet wil installeren, maar das verder eigelijk ook niet echt meer nodig.)

MvG,
Maarten
 
ik heb precies hetzelfde probleem heeft iemand een oplossing..

directx wil niet installeren (nieuwste versie)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan