winXP en netwerk/machtigingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jquist

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi Allemaal,

Misschien een domme vraag, ik heb sinds vandaag een pc met Xp erop deez wil ik in een netwerk hangen met 3 me pc's hij ziet de overigen in het netwerk maar ik kan ze neit bereiken ik zou geen machtigingen hebben.Maar hoe stel ik deze bij XP in????

Bv Dank Jan Quist

jquist@zeelandnet.nl

Zet in XP het gastaccount eens aan

Rechtermuis op deze computer, kies voor beheren. Dan klik je links op lokale gebruikers en groepen (het plusje wat ervoor staat) en dan klik je op lokale gebruikers. Rechts zie je dan gastaccount staan met een kruis erdoor. Dubbelklik erop en haal het vinkje weg bij account is geblokkeerd

hmmm

dat van die gastaccount, alleen maar doen als je geen dsl of kabel hebt, anders sta je wel erg open.
Zorg ervoor dat de inloggende gebruiker lokale admin rechten heeft op alle machines. Als je met NTFS op je andere machines werkt check je user rights op je shares.

Enfin eigenlijk teveel opties om op te noemen omdat je een beetje weinig info geeft.

hmm je kunt ook gewoon een goed wachtwoord op het gastaccount zetten maar is idd wat makkelijker te achterhalen. Wel is het zo dat het wel het makkelijkst in te stellen is.

Maar idd je zou voor elk persoon een nieuwe gebruiker aan kunnen maken

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan