WinXP en Servicepack1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Solidsander

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2001
Berichten
281
Ik heb winxp geinstalleerd met een cd van iemand anders en toen ik eergister servicepack1 wou installeren stond er dat ik een ongeldige productcode had.
Ik al bang voor microsoft en spionage technieken :)
Dus meteen alle websites afgesloten en me afgemeld bij msn.
Toen keek ik in dos met het commando netstat met wie ik allemaal verbinding had.
Toen bleek daar 3 keer windowsupdate bij te staan.
Dus toen heb ik meteen m'n netwerkkabel uit de computer getrokken.
Maar toen ik deze er weer instak kon ik niet meer op internet.
Ik alles geprobeerd maar nix werkte.
De dag erna kon ik nog niet op internet maar toen ik vandaag de computer startte lukte het wel meteen.
Naja nu lijkt het wel alsof mijn pc langzamer is geworden.
Kan dat door microsoft komen?
En zou het kunnen zijn dat ik ineens iemand op de stoep heb staan omdat ik geen eigen windows cd heb?
 
Denk niet dat je zomaar iemand op bezoek krijgt, maar de service pack herkent die illegale windowsversie van je. Er is wel een crack voor, maar daar is dit forum niet voor.. :-D Gewoon ff de legale cd kopen en je hebt nergens meer last van.

suc6!
 
Geplaatst door Solidsander

Kan dat door microsoft komen?
En zou het kunnen zijn dat ik ineens iemand op de stoep heb staan omdat ik geen eigen windows cd heb?

microsoft kan wel je ip uitlezen als je een illegale versie hebt en zullen je provider mailen om te vragen om je van het internet te pleuren !!
Je moet nu zo snel mogelijk een legale versie kopen die installeren en dan een mail sturen na microsoft met je exuus !!
 
Even serieus graag, Bart.

In haar SP1 heeft ms een aantal van op het internet vaak voorkomende registratienummers ingebouwd. Deze komen namelijk zo vaak voor, dat het waarschijnlijk is dat een illegale kopie van dit nummer voorzien zal worden.

Deze voorziening zit in sp1, niet in windows xp of in wat dan ook. Ik denk dat het trage internet verkeer bij jou mischien is ontstaan doordat je de netwerkkabel er op een ongelukkig moment hebt eruit getrokken?

Bovendien zouden mensen zonder een vaste internetaansluiting eerst een inbelscherm zien opduiken (anders geen internet). Bij mij gebeurde dit ook enkele dagen geleden, en zonealarm vroeg mij niet of ik iets al dan niet wilde doorlaten.

Ik ben er ook niet gelukkig mee, maar ik denk dat het met bezoek wel meevalt. En ook met eventuele meldingen naar ms, anders was dit nieuwsitem wel al direct in het nieuws geweest. En zou niemand de sp1 nog installeren.

Trek de netwerkkabel eruit en installeer de sp1 nog eens, en kijk dan nnog eens in netstat. Staat daar niet exact hetzelfde?
 
Een geintje maken moet kunnen je weet toch dat je geen cd's met programma's van een ander mag installeren !!
In de nabije toekomst zal het wel zeker gaan gebeuren dat je bezoek aan huis krijgt als er verdenkingen zijn dat je illegale sofware draaid en dan hoef je nog helemaal niet te handelen in dat spul.
En vooral nu de EG een nieuwe © wet heeft aangenomen dat er strenger opgetreden moet worden
 
Ik heb ff bij m'n ouders geklaagd en gezegd dat zij anders een boete zouden krijgen als ze me geen originele versie van windows zouden kopen hahaa :D

Probleem opgelost :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan