winxp en win98 samen

Status
Niet open voor verdere reacties.

a194645

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
hoi,

ik heb winxp pro op mijn pc nu heb ik er een andere hd bij gestopt waar ik win98 op wil .

mijn vraag is hoe doe ik dit zodat ik bij het opstarten kan kiezen welk besturingsysteem ik wil

alvast bedank
johnny

ojaa en klopt het toch dat ik men twee harde schijven aan dezelfde flatcabel hang en men dvd en cdrw ook samen ?

Geplaatst door a194645
hoi,

ik heb winxp pro op mijn pc nu heb ik er een andere hd bij gestopt waar ik win98 op wil .

mijn vraag is hoe doe ik dit zodat ik bij het opstarten kan kiezen welk besturingsysteem ik wil

alvast bedank
johnny

In principe moet je eerst Win 98 installeren en dan XP. Anders kun je een boot manager gebruiken.

xp staat er al op met met veel dingen die er niet af mogen , dus het zou met een boot maneger moeten dan .

ik heb hier geen ervaring mee kan je me zeggen waar ik een boot maneger haal en hoe het in zen werk gaat

alvast bedankt

ok ik ben van plan om het volgende te doen , ik ga win98 op mijn schijfje zetten en de ander met xp formateren .

als ik nu win98 erop heb staan , hoe moet ik dan xp erop zetten zodat ik kan kiezen tussen de twee bij het opstarten

groetjes

als er iemand al zou kunnen zeggen waar er hier op helpmij uitleg over staat dan kan ik al verder :)

ik heb nu win98 op men c schijf en wil dus winxp op men d schijf

maar dan wel zo dat als ik opstart ik kan kiezen welke os ik wil

wat moet ik daar voor doen ???

ik begrijp geen engels sorry !

ik hoor hier juist zeggen als ik xp wil installeren op mijn win98 dat ik gewoon xp cdke erin moet steken en installeren ??? is dan mijn win98 weer niet weg ?

Geplaatst door a194645
ik hoor hier juist zeggen als ik xp wil installeren op mijn win98 dat ik gewoon xp cdke erin moet steken en installeren ??? is dan mijn win98 weer niet weg ?

Ja.
Nee. Maar je moet XP dan wel op een andere partitie of schijf installeren.

xp-pc,

dank je al voor je reacties !!!

maar ik heb dus een tweede leege geformatteerde schijf in de pc zitten als ik nu xp erin stop kan ik dan installeren ? krijg ik dan de keuze ofzo om hem op mijn d andere hd te installeren ?
ik ben klaar om dat te doen maar wacht nog even tot je dit bevestigt of niet

nogmaals bedankt al voor je reacties e

Die keuze krijg je :).

Als je tijdens Win 98 de CD erin stopt krijg je de vraag schone installatie of upgrade.

Als je gewoon opstart met CD (nog makelijker) kun je gewoon de andere schijf selecteren.

ahaa en krijg ik dan als ik opstart de keuze met welke os ik wil opstarten

nog een klein vraagje speelt het een rol of ik xp installeer in fat32 of ntfs ?

XP kun je voor beveiliging het beste op NTFS doen. Is in een thuisomgeving niet per ce nodig.

Verder kent NTFS nog wat leuke truukjes.

xp-pc,

zou je nog één vraagje kunnen beantwoorden , wat is het beste ? kiezen voor upgrate , proppere installatie of opstarten en direct andere schijf kiezen

wel rekening mee houden dat ik wil kunnen kiezen bij het opstarten of ik xp of 98 neem dus het mag niet één besturingsysteem worden e

alvast bedankt

lukt niet nu heb ik al terug drie maal win98 geinstalleert en dan xp schijfje er in en upgrate ,dit overschrijft gewoon win98 en heb dus maar één besturing systeem ,tweede maal gekozen voor nieuwe installatie dit overschrijft ook win98 heb dus weer alleen xp derde keer andere schijf losgekoppeld en wind98 op ene schijf xp op de andere schijf start niet op dat gaat niet of hij neemt één van de twee

wat ik wil kan toch niet zo moeilijk zijn veel mensen draaien toch winxp en win98 naast elkaar

wat doe ik nu mis ?

Waarom gaat het zo moeilijk? Hoe kan Windows XP, 98 nou overschrijven als je een andere schijf kiest :s. Wat er niet is kun je niet overheen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan