winXP herstart agv videokaart? echter niet bij win2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

steirische

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Het probleem in het kort:

Bij windows XP home/prof begeeft mijn PC het steeds als ik een game probeer te spelen. Als voorbeeld FIFA of het nu versie 2005,2006 of 2007 is. Maar ook bij andere spellen komt het voor. Alles functioneert normaal binnen windows XP maar zodra ik het spel opstart krijg ik een zwart scherm te zien, soms blauw, soms een gedeelte van het spel gedurende 5 sec en dan een herstart van mijn computer.
Het vreemde aan alles is dat zodra ik windows 2000 NT draai er geen enkel probleem aanwezig is. Dus dan doen de spellen het wel!

Gegevens PC:

• Miditower 350watt
• Dimm DDR 512mb PC2700 333MHz TwinMos
• CPU AMD XP 2400+ Thorton(2000mhz, FSB133)
• Cooler Spire Whisper Rock IV AMD
• Lufter 80x80x25 Enermax UC-8FAB geregelt:
o 0,9-2,76W
o 1000-3000rpm
o Variabel

MB AMD ECS K7S5A Pro DDR/SD Sound LAN
- chipsatz SIS 735
- 2 DDR/DIMM slots 5 PCI 1 AGP
- 2 UDMA 100 IDE Chan: 2usb
- Soundcard Onboard C-media
Videokaart: NVIDIA GEFORCE FX 5600 256mb

Zelf al gedaan:

- verschillende XP installaties
- laatste driver updates
- laatste NVIDIA drivers geinstalleerd
- ServicePack installatie
- Laatste direct X geinstalleerd

Zelf denk ik dat het niet aan de videokaart ligt daar de spellen wel onder windows 2000 draaien.
Wie heeft een mogelijke oplossing voor dit probleem(behalve gewoon windows 2000 draaien ipv XP)?

Laatst bewerkt:
Misschien wel je geringe hoeveelheid geheugen.
256mb is al krapjes om XP goed te laten draaien en dan ook nog gamen, dat is vragen om problemen.
En daarnaast is die FX5600 nou ook niet echt je van het en je moederbord klokt deze ook nog eens terug naar AGP x4 terwijl het een AGP x8 kaartje is.

Plus je moederbord ondersteunt een maximale FSB van 266Mhz, dus ook je processor en geheugen lopen op een veel lagere snelheid dan ze zouden kunnen.

Kortom, alle ingredienten voor een traag en slecht functionerend systeem...

Laatst bewerkt:
Mag ik me daarbij aansluiten?
Wat jij aan boord hebt is echt minimaal dus laat staan om een beetje game te kunnen draaien.
Kijk eens naar wat de vereisten van FIFA om normaal te kunnen spelen.

Misschien wel je geringe hoeveelheid geheugen.
256mb is al krapjes om XP goed te laten draaien en dan ook nog gamen, dat is vragen om problemen.
En daarnaast is die FX5600 nou ook niet echt je van het en je moederbord klokt deze ook nog eens terug naar AGP x4 terwijl het een AGP x8 kaartje is.

Plus je moederbord ondersteunt een maximale FSB van 266Mhz, dus ook je processor en geheugen lopen op een veel lagere snelheid dan ze zouden kunnen.

Kortom, alle ingredienten voor een traag en slecht functionerend systeem...

ik heb per ongeluk foutieve informatie geplaatst. Het geheugen is nl 512mb(256mb is nl van de videokaart)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan