winXP installeren op laptop ZONDER floppy-drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

imdutchaut

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2005
Berichten
24
Hallo, ik heb een laptop, WinXp pro NL zat erop, heb met een boot-cd de harde schijf geformatteerd (killdisk).
Nu wil ik WinXP home duits erop zetten maar de cd-rom wil niet opstarten. Ik heb het ook geprobeerd met een win98 cd en mijn "oude" XP NL, dat is geen probleem - het ligt dus niet aan de cd-drive.
Maar met de XP duits cd-rom krijg ik de melding "Boot CD-ROM Type: Non-Emulation Booting" en dan ....een blinkende kursor

Kan mij iemand helpen?

PS: ik heb geen floppy drive!
 
Als je echt zeker weet dat het niet aan de cd drive ligt (kijk voor zekerheid even in de bios, staat bij Boot de cdrom bovenaan?) is het wel vreemd. Is die duitse versie van xp een originele cd? of een kopie?
 
Of te wel, de duitste XP cd is bootable, dat is dus niet slim bedacht bij als ik het gok een zelfgemaakte cd, of te wel een copie.
Dan wordt het zeuren want of het dan nog wert, je zou kunnen kijken of de software zo slim is dat als je boot met de NL versie je daarna heel snel de duitse erin kan stoppen, mischien heb je wel geluk.
 
in de bios staat de cd-rom als boot device bovenaan.
cd is inderdaad een kopie, maar dat zijn de andere ook...
 
Geplaatst door jjw
Of te wel, de duitste XP cd is bootable, dat is dus niet slim bedacht bij als ik het gok een zelfgemaakte cd, of te wel een copie.
Dan wordt het zeuren want of het dan nog wert, je zou kunnen kijken of de software zo slim is dat als je boot met de NL versie je daarna heel snel de duitse erin kan stoppen, mischien heb je wel geluk.

Denk het niet dat dit gaat lukken
 
Wel zou je het via de cd van windows 98 kunnen proberen en dan opstarten in msdos mode met ondersteuning voor cdrom en dan vanuit daar cd win xp erin en de setup van windows xp starten, maar dan nog denk ik dat je een probleem gaat krijgen, omdat hij hem dan toch als foute cd gaat zien en gewoon windows xp niet wil installeren
 
Geplaatst door imdutchaut
in de bios staat de cd-rom als boot device bovenaan.
cd is inderdaad een kopie, maar dat zijn de andere ook...

Dan zijn die anderen waarschijnlijk goede kopies en dit dus geen goede kopie waarschijnlijk
 
okay! ik heb win 98 gebruikt om een opdtacht promt te krijgen...
nu geb ik van a: naar d: gewisseld en setup.exe ingetoetst.
nu krijg ik: This program cannot be run in DOS mode
 
die moet je niet hebben, je moet op de cd van xp de dir i386 hebben en daar winnt dus bv d:\i386/winnt.exe
 
Geplaatst door Robbert1978
die moet je niet hebben, je moet op de cd van xp de dir i386 hebben en daar winnt dus bv d:\i386/winnt.exe
heb een beetje / en \ door elkaar gehaald maargoed je snapt het wel hoop ik
 
En toch robbert, soms zjn pc's stommer dan je denkt hoor, het zal niet de eerste keer hier zijn dat zoiets lukt, uiteraard is dit nog niet geprobeerd met een XP installatie maar ach, niet geschoten is altijd mis
 
hello again!
ik heb de laptop nu opgestart met mijn oude xp nl cdrom en dan geruild naar de xp duits.
gevolg is computer crash!!!
 
ik wou het nu ook met de win98 cdrom probeeren maar daar moet ik eerst een MS-DOS boot partition maken - weet iemand hoe ik dat moet doen?
 
okay, ik merk al dat het beter is om weer de oude recovery cd-rom met xp nl erin te stoppen...
bedankt en groetjes:(
 
Geplaatst door imdutchaut
okay! ik heb win 98 gebruikt om een opdtacht promt te krijgen...
nu geb ik van a: naar d: gewisseld en setup.exe ingetoetst.
nu krijg ik: This program cannot be run in DOS mode

Nu WinXP-cd erin doen en vervolgens intikken:

d:\i386 en dan op ENTER drukken. Vervolgens winnt en weer gevolgd door ENTER. Nu begint de setup van WinXP.

Dat _moet_ werken.
 
Geplaatst door Muurhond


Nu WinXP-cd erin doen en vervolgens intikken:

d:\i386 en dan op ENTER drukken. Vervolgens winnt en weer gevolgd door ENTER. Nu begint de setup van WinXP.

Dat _moet_ werken.

Dit heb ik hem ook al verteld, maar toen zij hij dat dat niet werkte (wat ik vreemd vind maargoed)
 
Geplaatst door Robbert1978


Dit heb ik hem ook al verteld, maar toen zij hij dat dat niet werkte (wat ik vreemd vind maargoed)

Jij zei:

d:\i386/winnt.exe

Et moet dus zijn d:\i386\winnt.exe, alleen ik weet niet meer of je dit als hele zin in kon voeren, gevolgd door ENTER. :eek:

Daarom zei ik het anders. (is mijn manier van doen)
 
Hoi, ik wou nog even laten weten dat ik dat ook zo gedaan heb - d:\i386\winnt.exe - met het gevolg dat het systeem crashte...
Ik ga nu verder zoeken op internet wat "non-emulating booting" bedekend en of er iets aan te doen is... ik laat wel iets weten als ik een oplossing voor het probleem kan vinden.
Voorals nog bedankt!
Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan