winxp of win2003server uitzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
hoi ik heb een comp p4 1500mhz en wil een soort servertje opzetten voor een uitzending temaken zoals shoutcast.

er komt sam broadcaster op enz.

nu is mijn vraag welke os kan ik er het beste op zetten:

Windows XP PRO NL

of

Windows 2003 SERVER NL

en nog een vraagje,

Kan ik zn systeem 24uur perdag laten draaien?

en hoe zit dat met luisteraars,

ik wil goeie kwaliteit over zenden nu kun je bij winamp van alles in stellen kwa luisteraars enz.

maar is het zo dat als ik op 96kpbs uitzend en er luisteren 10mensen moet ik dan die 96kpbs x10 doen of gaat dat niet op die manier.

mij upload bedraagt 118kb/s

mijn bedoeling is dus te draaien vanaf dat servertje en niet er een kopen of huren.

iemand nog andere tips voor instellingen enz?

wij draaien nu gewoon vanaf onze eigen comp.

met winamp en shoutcast .

de mensen kunnen luisteren via winamp en windows media player maar ik wil dat ook via real media player maken iemand een idee?

en kunnen we met meerdere prog draaien? ik heb gehoort dat je ook via media player kunt zenden maar zal dat schelen als je en met sam werkt via shoutcast en ook nog eens media player gebruikt ? of hoeft dat niet i.v.m. dat je ook via shoutcast met windows media player kunt luisteren via een asx bestand?

probleem nu is dat er vaak als er wat meer mensen opkomen dat de boel begint te bufferren maar de comp die we nu gebruiken is voor ingangsignaal en verzenden via shoutcast en gewoon computeren

mijn nieuwe servertje is puur voor shoutcast sam broad caster enz.

misschien beetje raar uitgelegt:D maar hoop dat jullie wat weten

alvast bedankt gr mike:thumb:

Windows server 2003 zal het beste zijn:) kwa upload: ik denk dat je maar 1*10kbits zal doen, omdat het tog voor alle 10 dezelfde info is die je verzendt.

dus het zou echt beter gaan dan via windows XP

alvast bedank gr mike:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan