WinXP op externe schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danz

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2003
Berichten
145
Ik heb hier op het forum gezocht en er is maar 1 post over geweest, met een niet bevredigend antwoord voor mijn situatie.
Dus wou de vraag toch nog maar eens stellen.

Is het mogelijk om op een externe hardeschijf WindowsXP te installeren zonder een dualboot scherm?

Het is namelijk als volgt, ik heb een nieuwe computer met 64bit processor en vondt het zonde om op een 64bit system een 32bit windows pakket te installeren en heb dus gekozen voor "Windows pro 64bit edition".
Alles werkt naar tevredenheid maar heb nog een paar kleine dingetjes die toch een doorn in het oog zijn zoals;

Hp 5150 deskjet --> wel de 64bit drivers maar geen monitor voor de cartridge dus weet niet of er al 1tje leeg is :confused:
Corel Paint shop pro 10 --> niet 64bit wel een speciale system.pal filetje voor (waar moet dat heen dan?):confused:
Corel draw X3 --> niet 64bit (zou wel moeten werken maar krijg toch een error) :confused:

Wou dus de gewone "Windows XP pro 32bit" installeren op de externe hardeschijf zonder dualbootscherm.
Kan dit ???:eek:?????????:eek:????????? zo niet,

Dan is het waarschijnlijk alleen mogelijk als ik dus de hardeschijf weer in het systeem plaats de SATA2 schijf uitzet en boot vanaf de nieuwe lege IDE hardeschijf en zo windowsXP installeer (+bij behorende drivers).
Deze weer los koppel, eruit haal, en weer extern plaats.
Dan bij opstarten F11 drukken en kiezen "opstarten vanaf USB"

MAARRRRRRRRR.............. is dit mogelijk ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan