winXP pro - installeren lukt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcongevoelig

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2004
Berichten
41
Had winXP pro erop staan. Werkte. Toen wat problemen met incredimail. Besloot dit progr te verwijderen. Bleef rotzooi opstaan. Besloot toen nieuwe installatie van winXP pro van scratch. Heb het wel 10x gedaan. De ene keer kwam ik niet door de install.procedure, de andere keer in 1e instantie wel, maar dan scherm waarop:" en nu windows configureren" (stom muziekje erbij)-druk op volgende => foutmelding:
LSA-shell fout ; Isass.exe - statuscode: -1073741819 (NT authority system)

en ook regelmatig fout: msgina.dll niet te laden (aanmeldinggebruikersinterface)

Herhaald resultaat: ik kreeg een schermpje waarin van 60 sec. naar 0 werd teruggeteld en de pc werd afgesloten.
Oh ja, ik heb herhaaldelijk fdisk en format gedaan om alles weer eraf te krijgen. Ook tussendoor met killdisk

Ten einde raad nu voorlopig win98 erop gezet. Die draait gelukkig wel. Maar ik wil toch winXP-pro er weer op.
Mijn systeemL Dell-Optiplex GX1, pent II, slechts een 6Gb harde schijf (da's behelpen)
 
Van 60 naar 0 dat was een virus.

Zal wel een copietje van een orginele xp schijf zijn.
Maar kun je van de cd opstarten.
zo ja dan opnieuw formateren en installeren.
 
[Dank je puppie. Maar opnieuw installeren heb ik dus wel zo'n 10x gedaan, vanaf de cd. Dat heeft geen soelaas geboden.
Hoe kan er overigens een virus bij komen? Ik bedoel, heb fdisk en format gedaan en de cd-rom is toch niet nog eens beschrijfbaar.....?

En ja, cd is inderdaad een kopie. Maar daar heb ik toch al een aantal keren eerder met succes winXp mee geinstalleerd.
 
Laatst bewerkt:
wat gebeurt er als je het volgende doet:

opstarten met CD-rom, kiezen voor herstel-console en dan met copy *.dll msgina.dll

?
 
Sorry dat ik ff niets heb laten weten. Ik heb het nu een tijdje erg druk met andere dingen, waardoor ik niet de tijd heb om nu winXP er opnieuw op te zetten. Ik heb dus voorlopig ff win98 erop staan. Ga nu dus straks als ik wel tijd heb win-xp erop zetten.

Overigens mijn broer kwam terug van vakantie. Hij zit in het pc-werk. Hij heeft de ervaring dat dit soort problemn in 75 % van de gevallen een hardware-probleem is: de bekabeling van de harddisk, of de cd-romspeler.

Ik kom er later nog op terug.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan