WINXP promise Sata 378

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is wel een 64bits processor, maar je kunt gewoon een 32bits Vista erop zetten, en aangezien er nog niet veel 64 bits applicatiesoftware is, maakt het ook niet uit.

Het probleem is de Promise controller, er zijn nog geen Vista drivers voor, vandaar dat er wordt gevraagd naar de XP drivers, Vista heeft veel SATA drivers onboard, behalve weer niet voor Promise, waarvan die Fastrack een type is.

Lees wel dat sommige met succes de XP drivers ervoor hebben gebruikt.

Overigena vraag ik mij af, waarom je persee Vista wil, werkt XP niet goed genoeg?

Hallo Lange Pier,

Dank wederom voor je antwoord.
IK heb vista gekregen van de week als kado. Dus vind ik natuurlijk dat ik hem moet gebruiken.

Dus Lange Pier, ik heb echt een 64 bit?

Groetjes,

Hennepen

Oja, Lange Pier,

Het installeren lukt echt niet met de winxp. Ik heb het wel tien keer geprobeerd, maar hij stopt na een paar minuten met installeren en wil eerst de andere software ( drivers )
Ik heb de laatste bij clevo weggehaald en geprobeerd die te installeren, maar nee, het blijft het zelfde.

Groetjes,

Hennepen

Ja Lange Pier, maar zoals jij al zei, ik kan deze gewoon installeren toch?
Maar hoe moet dat nu met die controller?
Een tovenaar in de buurt>
Groetjes,

Hennepen

Probeer het eens met deze, uitpakken, en met het exe bestandje een floppy maken, neem aan dat je wel een floppy drive hebt, anders wordt wel heel moeilijk.

Hoi Lange Pier,

Ik heb het binnen gehaald en ga het proberen. Ik heb een losse floppydisk.
Ik laat het je weten, goed?
Bedankt in ieder geval.
Groetjes,

Hennepen

Hallo Lange Pier,

Ook jouw progr.heeft het niet gedaan helaas. Ik heb toen een oudere driver uit nood geprobeerd en verdikkeme, deze pakte hij. Echter toen Vista verder ging installeren ( ik blij ) hield hij er na 20 minuten mee op.Ik kon niet meer verder. Mijn computer werd van toen steeds afgesloten met een blauw scherm. Niets hielp meer Uiteindelijk startte de computer op waarin twee keuzes werden voorgesteld. De oudere of de nieuwe die echter nog lang niet klaar was. Toen ik uiteindelijk de computer weer met XP kon starten verscheen er een nieuw menu waarin stond dat deze versie van vista niet geinstalleerd kon worden ( het is de ultimate ) Ik ben er nu mee opgehouden daar ik er echt niet goed van werd. Ik stop er maar mee en moet zien dat ik vista (stukje dan ) van mijn computer kan krijgen. Ik dank een ieder hartelijk voor de hulp en zeker jou Lange Pier. Een fijne avond toegewenst en de hartelijke groeten.
Hennepen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan