WinXP sluit niet af

• Onderwerp starter Onderwerp starter ipea
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ipea

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2001
Hallo,

sinds een paar weken sluit WinXP niet meer normaal af.
Ik moet dus de powerknop ingedrukt houden.

Heb alles al gelezen hierover Energiebeheer>APM aanvinken
APM dat tabblad heb ik niet.

Vervolg probleem hieruit is dat ik ook geen herstelpunt kan pakken want dan krijg ik de mededeling de PC is niet goed afgesloten en is niet terug gezet naar een vorig herstel punt

heeft iemand een oplossing??????

Hartelijk dank Pasja voor zover ik kan heb ik dat ook al gelezen en....snap er niks van

Er staat eigenlijk in al die links dat het van alles en nog wat kan zijn:
van powerinstellingen tot en met programma's die niet echt lekker met Windows willen samenwerken.
Wat je kunt proberen is gestarte programma's na de opstart eens handmatig afsluiten en kijken wat Windows doet als je dan probeert af te sluiten. Als Windows opeens normaal afsluit heb je de boosdiener (als dat tenminste het probleem was) gevonden.

Het klinkt niet alleen rigoreus, het is rigoreus, maar een optie die weinig tijd en moeite kost is:

backup je bestanden naar een CD / DVD of een andere harde schijf en formatteer C: en installeer Windows opnieuw. Scheelt heel erg veel tijd.

Systeemherstel naar een datum van een week of wat geleden is geen optie?

Dat had hij al geprobeerd, misschien in veilige modus.

Overigens, als je geen APCI computerhebt, althans niet ingeschakeld, zie je dat/die APM in apparaatbeheer, als je de verborgen apparaten bij beeld hebt aangevinkt, en dan bij de stuurprogramma's die niet plug and play compatible zijn.

systeem herstel is geen optie Pasja dat doet hij ook niet want...hij sluit niet normaal af alleen met de powerknop en installeren......ik heb deze PC 4 maanden geleden 2e hands
gekocht en dat bedrijf heeft hem geinstalleerd afgeleverd ...leuk maar ik heb geen CD

In uiterste nood bel ik hun maar ja dat kost weer geld he

ALT-F4 ALT-F4 en net zo vaak als nodig is tot Windows wil sluiten, maybe reageert 'ie dan 1x normaal en kun je naar herstel toe.

Heb dat ff gedaan Lange Pier maar zie geen APM staan

Pasja die ALT +F4 ga ik proberen

ALT + F4....geen enkele reactie moest uiteindelijk toch met de powerknop afsluiten

$%$#%^&*%^(*%&)u(^^q$%wfdzvf$!~$@%%!@#^^

zie bericht 16.06 uur..........

Maar wel een XP registratiecode? Zo ja, dan gewoon de XP bestanden (CD) downloaden van 't internet.

Je bedoeld het nr. wat bij systeemeigenschappen staat?????

Zo ja....hoe downloaden XP bestanden waar en welke
sorry maar ik ben nog niet zo ervaren in deze zaken

Ik kreeg een berichtje met de vraag of dit opgelost is...maar dit is nog niet opgelost:(

en ik denk ook niet dat dat gebeurd...zijn er nog andere tips???
ipea

tweak xp

ik had het zelfde probleem maar heb daar oplossing voor

zoek het programma TWEAKXP en installeer deze.
in 1 van de menus staat iets over versneld afsluiten.
plaat vinkje hierbij.
nu heb je op bureaublad 3 snelkoppelingen .
-afmelden
-restart
-afsluiten

kies afsluiten en binnen 2 sec is je pc uit!

voor dat ik dit programma gebruikte duurde het soms wel een paar minuten voor die uit was.
:D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan