WinXP sluit niet af

• Onderwerp starter Onderwerp starter ipea
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat had ik begrepen, maar in die link, wanneer je even verder leest, staat ook het volgende:

Als de computer niet compatibel is met ACPI, kunt u dit probleem wellicht omzeilen door het NT APM/Legacy-apparaat te installeren. Voordat u het NT APM/Legacy-apparaat installeert, moet u het Microsoft ACPI-apparaat uitschakelen indien dit apparaat is geïnstalleerd.

Ga als volgt te werk om het Microsoft ACPI-apparaat uit te schakelen:
1. Open het Configuratiescherm en dubbelklik op Systeem.
2. Open het tabblad Hardware en klik op Apparaatbeheer.
3. Klik in het menu Beeld op Verborgen apparaten weergeven.
4. Vouw Stuurprogramma's die niet Plug en Play-compatibel zijn uit.
5. Voer een van de volgende bewerkingen uit:
• Als Microsoft ACPI-stuurprogramma niet wordt weergegeven:

In het onderdeel NT APM/Legacy-ondersteuning van de apparaatstructuur moet het item NT Apm/Legacy-interfacenode worden weergegeven. Er wordt een rode X weergegeven om aan te geven dat het item is uitgeschakeld.

Klik met de rechtermuisknop op NT Apm/Legacy-interfacenode en klik op Inschakelen.

Nadat u deze stappen hebt uitgevoerd, kan Windows op correcte wijze worden afgesloten.
• Ga als volgt te werk als Microsoft ACPI-stuurprogramma wordt weergegeven:
a. Dubbelklik op Microsoft ACPI-stuurprogramma.
b. Open het tabblad Stuurprogramma en klik in het vak Type op Uitgeschakeld.
c. Klik op OK en start de computer opnieuw op.
d. Wanneer Windows opnieuw wordt opgestart, herhaalt u deze stappen om het dialoogvenster Eigenschappen voor Microsoft ACPI-stuurprogramma te openen. Klik vervolgens op het tabblad Stuurprogramma.

Controleer het volgende:
• In het vak Type wordt Uitgeschakeld weergegeven.
• In de sectie Status wordt Gestopt weergegeven.
Nadat u hebt gecontroleerd of het Microsoft ACPI-apparaat is uitgeschakeld, gaat u verder met de volgende stappen om het NT APM/Legacy-apparaat te installeren:
e. Open het Configuratiescherm en dubbelklik op Hardware.
f. Wanneer de wizard Hardware toevoegen is gestopt met zoeken naar nieuwe hardware, klikt u op Ja, ik heb de hardware al aangesloten en klikt u op Volgende.
g. Ga naar de onderkant van de lijst Geïnstalleerde hardware, klik op Een nieuw apparaat toevoegen en klik op Volgende.
h. Klik op De hardware installeren die ik handmatig in een lijst selecteer (geavanceerd) en klik op Volgende.
i. Onder Gangbare hardwaretypen klikt u op NT Apm/Legacy-ondersteuning en klikt u op Volgende.
j. Klik op NT Apm/Legacy-interfacenode en klik op Volgende.
k. Klik nogmaals op Volgende en klik op Voltooien.

dat heb ik gedaan maar dit staat nergens bij mij...

In het onderdeel NT APM/Legacy-ondersteuning van de apparaatstructuur moet het item NT Apm/Legacy-interfacenode worden weergegeven. Er wordt een rode X weergegeven om aan te geven dat het item is uitgeschakeld.

vandaar dat ik er niet mee verder kom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan