WinXP sp2 Vastlopen/opnieuw starten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bandit, hij is er nu toch af op een file na in het register?
't Was wel een lekker screensavertje als ik zo als die linken las :D
 
Laatst bewerkt:
Heb niet voor niets ASO aangehaald,zit ergens nog iets niet goed ,wat de normale Cleaners niet weghalen
En die HD vertrouw ik ook niet
 
En om en lang verhaal kort te maken in zo"n geval,als ik dat zou hebben,mijn Data wat ik nog nodig heb Saven, en Schone install
 
BANDIT123 zei:
En om en lang verhaal kort te maken in zo"n geval,als ik dat zou hebben,mijn Data wat ik nog nodig heb Saven, en Schone install

jah schone install heb ik totnu toe 3 keer gedaan :D dat is dus probleem met hardware
het kan idd HDD zijn ... maar ik zal een progje zoeken dat me HDD in de gaten houdt en dan zal ik wat logs opsturen

ohja die kaart is al een tijdje so ik begrijp het ook niet ^^
die FreezeScreenSaver is allang history ik heb ook Regcleaner aangezet ... me register is clean nu ^_^
 
Wat die kaart betreft. Misschien is zoiets wel als een jpg, bmp of gifje opgeslagen. Zou natuurlijk best te vervangen zijn. Maar wat deert het, als het maar de goede tijd aangeeft.
Vreemd is het wel!
 
Nitra zei:
volgende melding krijg ik nu voor 4de keer


The time service has detected that the system time needs to be changed by -86385 seconds. The time service will not change the system time by more than -54000 seconds. Verify that your time and time zone are correct, and that the time source time.windows.com (ntp.m|0x1|83.84.68.xxx:123->207.46.xxx.100:123) is working properly.


ook deze meldingen heb ik vanochtend gekregen
The IMAPI CD-Burning COM Service service failed to start due to the following error:
The service did not respond to the start or control request in a timely fashion.

Ik herhaal jouw melding.
Het vetgedrukte verhaal houdt in, dat de systeem tijd aangepast moest worden met - 86385 seconden = 24 uur (dus zoveel liep de systeem tijd achter!)
De tijd service kan de systeem tijd met niet meer dan - 54000 seconden = 15 uur corrigeren (gemaximeerde instelling?) De rest van de foutmeldingen hebben ook met tijd of tijdsverschil te maken. Geadviseerd wordt - in de foutmelding - de tijd en de tijdzone (van Windows) te controleren.

Er is daar in ieder geval iets mis als je naar de wereldkaart kijkt.

Kijk voor de zekerheid nog even naar mijn bericht van 14-02-2006 om 14:38.
Is alles precies zo door je gedaan? Ook klikken op synchroniseren? (Edit:] zet de time server terug op "time.windows.com".
Tip: je komt snel bij Datum en tijd door te dubbelklikken op de klok in je Taakbalk.

Ik dring zo aan omdat je op de een of andere manier de tijd van je systeem moet corrigeren.
Ik heb in mijn BIOS gekeken, maar zag daar geen mogelijkheid iets aan de systeemtijd te veranderen.
Weet iemand anders dat misschien?

Edit: kijk even na, verander nog niets! Start, Uitvoeren, type Regedit, klik op OK. Zoek de volgende waarde op:

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\W32Time\Parameters\Adj

Laat even weten of je het hebt kunnen vinden.
 
Laatst bewerkt:
U vraagt...
Er is in het bios iets van een tijdsinstelling.
Ik las hier op Helpmij dat iemand dit gedaan heeft.
Eigenlijk moeten we het moederbord daarvoor weten, dan is het wel op te zoeken.
En bij het batterijtje in de pc zelf schijnt ook iets te zitten.

Zelfde probleem.
 
Laatst bewerkt:
@Bedankt Elisa.

@Nitra,

Als je op de klok hebt dubbelgeklikt, ga dan naar de tab: Tijd. Kijk even of er een melding staat dat de synchronisatie is mislukt, of iets dergelijks. Onderaan het tabblad staat een blauwe "link" naar Help en ondersteuning. Daarin is sprake van de beperkte mogelijkheid van 15 uur om te corrigeren. We moeten dat tijdprobleem oplossen, maar dat verminkte wereldkaartje maakt me erg wantrouwig.
 
Laatst bewerkt:
1> tijd is nu helemaal in orde (zover ik weet) tijd synchroniseren ging ook goed (stond iets met succes blabla)
2> ik heb precies gedaan wat je toen 14-02-2006 1438u zei
3> HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\W32Time\Parameters\Adj heb ik niet kunnne vinden
je kan ook je tijd via Uitvoeren/CMD/Time doen maar dat hoeft niet per se het loopt nu helemaal toppie
vast zitten is minder geworden maar gebeurt nog steeds %(
volgende wat ik doe is schijfcontrole kijken of dat helpt ... heb ik al paar keer eerder gedaan :love:
en de wereldkaart ... tjah ... ff googlen :D
 
Nitra zei:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\W32Time\Parameters\Adj heb ik niet kunnne vinden
Dat is gunstig, het betekent dat je systeem niet tijdens een "crash" of bijna "crash" de systeemtijd heeft hoeven forceren.
Ik hoop dat je geen tijdverschillen meer hebt in je systeem :thumb:
 
Boeing_737 zei:
Dat is gunstig, het betekent dat je systeem niet tijdens een "crash" of bijna "crash" de systeemtijd heeft hoeven forceren.
Ik hoop dat je geen tijdverschillen meer hebt in je systeem :thumb:
:thumb: ach goed ;) het vastlopen is minder geworden... nu gebeurt het als ik weg ben bij de PC mss probeert de PC idle te worden ofz maar dat kan dus niet ... :( want dat heb ik al uit gezet
 
pfff

nog iemand ideeen ?

ik heb de volgende meldingen gekregen laatste tijd

The time provider NtpClient is configured to acquire time from one or more time sources, however none of the sources are currently accessible. No attempt to contact a source will be made for 7232 minutes. NtpClient has no source of accurate time.

TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts. laatste tijd wat vaker

The time service has not been able to synchronize the system time for 49152 seconds because none of the time providers has been able to provide a usable time stamp. The system clock is unsynchronized.


dus ik heb automatische synch uitgezet ^^ kijken of dat wel helpt
 
TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts. laatste tijd wat vaker

Je bent aan het downloaden. Misschien torrents. Er komen dan teveel meldingen op 1 poort en dat is Windows niet naar de zin.
Je kunt dit met een tweak veranderen.
 

Bijlagen

  • I.V.M. poorten die Windows sluit met bv. Bitcomet EvID4226Patch212-en.zip
    31,5 KB · Weergaven: 8
Elisa zei:
TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts. laatste tijd wat vaker

Je bent aan het downloaden. Misschien torrents. Er komen dan teveel meldingen op 1 poort en dat is Windows niet naar de zin.
Je kunt dit met een tweak veranderen.

ik dank u ;) hopen dat dit mij nog paar minuutjes geeft :love:
 
Tja, als ik Bandit geloof kun je maar beter je gegevens gaan saven dus wie weet hoe kort die minuutje nog zijn :D
 
eh

ik heb et probleem al jaren offcourse :p
ik hou niet van Formatteren want ik heb weer fotootjes dvdtjes mp3tjes enz
en dat moet ik Backuppen en daarvoor ben ik te lui ... als ik dat doe raak ik het buiten ook kwijt ... ik denk dat ik Externe HDD ga kopen das beter ^^
 
Ja, zou ik doen. Is helemaal niet zo duur. Kies dan meteen voor een grote schijf :cool:
 
The device, \Device\CdRom0, has a bad block.:evil:

ik ga als eerst dit oplossen ik zal zorgen dat ik helemaal GEEN geships over me CDrom krijg en als die nog vast loopt pak ik dat reden ook aan etc etc
 
Tja, je hebt het al eerder te lezen gekregen...........
Die melding heeft zéér waarschijnlijk met die bad blocks te maken. Een
"paging operation" is wat gebeurt wanneer een programma data op schijf
probeert weg te schrijven. Windows XP "buffert" schrijfoperaties in het
geheugen (in een zgn. "paging buffer"), en voert dan de fysieke
schrijfopdracht naar disk nadien uit, zodat het programma dat die
schrijfopdracht gegeven heeft niet hoeft te wachten tot de data ook echt
fysiek op de schijf geschreven is.

De foutmelding die je krijgt geeft aan dat het wegschrijven van die paging
buffer mislukt is, waarschijnlijk omdat er gepoogd is om toevallig in zo'n
bad block te schrijven.

Als ik jouw was zou ik zo snel als de gesmeerde bliksem een backup nemen van
de data op die schijf en ze vervangen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan