WinXp uninstall

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gimli

Verenigingslid
Lid geworden
5 aug 2001
Berichten
1.192
Ik wil WinXP opnieuw installeren. Zodra ik m'n CD rom in de cdrom drive stop dan krijg ik de melding :
Uw systeem is nieuwer dan de versie die U wilt installeren.
Vervolgens kan ik alleen maar anuleren, doorgaan is grijs.

Hoe los ik dit op?:(
 
Computer draait onder D:/windows

Ik heb m'n C:\ schijf leeg gemaakt om er WinXp op te zetten.
Ik dacht met de winxp schijf opnieuw te kunnen installeren.
Nu zit ik met een toepassing, die volhoudt dat ie een nieuwere versie is.

IK krijg de schijf niet aan de praat omdat "doorgaan"grijs blijft.
Ik kan wel de waarschuwing krijgen, maar indien ik die waarschuwing wil negeren(omdat de keuzemogelijkheid die me aangeeft ) blijft m'n doorgaan venstertje grijs.

Ik wil niks opnieuw formateren, ik wil deze versie van winXp verwijderen, zodat ik er de andere versie op kan zetten.

Waar vind ik WinXp uninstall?
 
heb je in je bios de startvolgorde aangepast?(boot)

zodat ie dus je drive als eerste pakt?
 
Vraag 1: Wat voor XP cd probeer je te installeren? Is dat een upgrade versie? Indien ja, dan kun je het vergeten.
Vraag 2: Is vraag 1 beantwoord als nee (dus een volledige versie installatie-cd gebruikt), dan kan het zijn dat je eerst een SP2 geïntegreerde XP installatie-cd moet gaan maken.
Frisian heeft hiervoor deze handleiding geschreven.
Start de vanaf die nieuw gemaakt SP2 XP-cd ipv. in de installatie draaien vanuit Windows. De vorige poster heeft hier al naar gevraagd ("Staat de cd-rom speler wel als eerste opstart-medium in de bios?")

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor Uw antwoord.

Ik heb inderdaad in de bios de opstartvolgorde aangepast.
De rede dat de WinXp schijf niet op wilde starten is omdat 't een disk is die nog voor de tijd van de dvd is gebrand.
In een dvd speler geeft die dus een foutmelding.
In de gewone cd speler was er niet zoveel aan de hand, en stond WinXp er na een minuut of veertig op.

De rede dat ik eraan begonnen ben is omdat de internet verbinding verstoord was door 't aansluiten van een mobieltje.
Ik dacht dus dat 't niet zo moeilijk zou zijn om dit te verhelpen. Outlook express was zo weer in verbinding, maar met Explorer had ik meer moeite.

De bijgeleverde schijf van ahome installeert Quicktime, real player etc, naast de benodigde drivers voor internet.
Veel heb ik er niet aan gehad, want al weldra crashed 't systeem in een geheugen dump.
En ik kan niet traceren waar de fout in zit want de computer blijft in die geheugendump steken.

Ik dus opnieuw WinXp geïnstalleerd, alleen duurde 't nu veel langer, bijna vier en een half uur.
Ik ben nu op 't zelfde punt aangekomen, WinXp draait goed, Outlook express draait goed.
Alleen Explorer geeft geen pagina.
Bij Internet opties staan bij verbindingen geen enkele driver, ik bedoel : geen winitp - internetkaart of wat ook.
Ik dacht dat ie noodzakelijk waren, maar op een andere computer kan ik ze niet terugvinden.

Nou blijft m'n vraag :
Hoe maak ik m'n computer duidelijk een verbinding met internet Explorer te maken.
( want Outlook Express doet 't gewoon goed).
 
Goed, vandaag blijkt internet gewoon goed door te komen.
Ik denk dat 't iets met 't warm worden van 't mobo is, waardoor na verloop van tijd de werking van 't systeem vertraagd wordt.

Wat ik me echter af blijf vragen:

Hoe kan ik een windowsXp versie, die bijvoorbeeld op een andere schijf staat nadat ik een nieuwe versie heb aangemaakt, uninstalleren?

Ik kan deze wel gewoon wissen, door die schijf opnieuw te formatteren, maar dan blijf ik wel met twee opstartkeuzes voor windows zitten.

:)
 
je cd erin douwen en als je de reapratie console hebt. keis die door R(geloof ik) en dan FIXBOOT intikken Enter:thumb:
 
Juist ja. Een cd erin douwen is me gelukt.
Nou nog de reperatieconsole.

Ik heb een keuze tussen:

WinXP installeren
Extra WindowsOnderdelen toevoegen
Andere Taken Uitvoeren
Systeemcompatibiliteit

maar geen reperatie console.
 
ik dacht ook dat als je op enter drutk(windows installeren) gaat hij naar vorige windows scannen. en dan krijg je de mogelijkheid om die te reparen dacht ik
 
ik dacht ook dat als je op enter drutk(windows installeren) gaat hij naar vorige windows scannen. en dan krijg je de mogelijkheid om die te reparen dacht ik

maar volgens mij is dat niet hetzelfde voor reapratieconsole bendenk ik me nu. of wel misschien weet iemand anders het wel
 
Volgens mij is het probleem nu toch dat je in Internet Explorer geen verbinding krijgt? Herstelconsole heb je nu toch niet nodig?
Start -> Uitvoeren -> inetcpl.cpl
Kijk op tabblad Verbindingen. Als je gewoon een altijd actieve Internet verbinding hebt, kies je daar: Nooit een verbinding kiezen.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de internet verbinding op de C:\ schijf weer aan de praat gekregen.
Probleem is nu, evenals de rede van dit toppic:

Hoe verwijder ik een eerder geïnstalleerde versie van WinXp op een andere schijf?

:)
 
Als je twee keer Windows XP hebt geïnstalleerd, en je wilt er maar 1 kunnen opbooten, zodat je daarna de andere schijf kan formatteren, kan je dit doen:

Typ bij uitvoeren: sysdm.cpl
Klik het tabblad Geavanceerd en klik bij Opstart- en herstelinstellingen op Instellingen.
Klik op Bewerken onder Systeem starten.
Nu opent boot.ini in Kladblok. Haal de "foute" Windows weg, je moet even zelf kijken welke partitie dat is. Bij msconfig > boot.ini kan je zien welke het huidige besturingssysteem is, dan kan je de andere verwijderen.
 
Bedankt The7thStranger,
:)
ik zal 't even uitzoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan