winzip voor mac?

Status
Niet open voor verdere reacties.

blueforest

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2010
Ik heb me helemaal kapot gezocht naar internet voor een gratis versie van winzip voor mac maar ik kan het nergens vinden...

ik wil een paar bestanden uitpakken, iemand een goed programma daarvoor?

Even googlen op google.com naar

mac zip file opener

Tardis

.zip bestanden kun je standaard openen in OSX, geen programma voor nodig. ;)

Welke extentie probeer je te openen?

.zip bestanden kun je standaard openen in OSX, geen programma voor nodig. ;)

Welke extentie probeer je te openen?

nou ik wil een film kijken met vlc media player en daar een nl subtitel bestandje aan toe voegen. dat was de bedoeling maar dat subtitel bestandje is dus een zip bestand en kan ik niet openen met vlc

Je moet het ZIP-bestand natuurlijk wel eerst uitpakken :)

Dubbelklik op het ZIP-bestand :)

Zit namelijk in het OS zelf

Dubbelklik op het ZIP-bestand :)

Zit namelijk in het OS zelf

ow in dat geval, ik heb paralels op mijn mac gehad (een programma waarmee je windows via mac os kan afspelen) en ik vond het een behoorlijk irritant programma dus ik heb het er af gegooid, maar als ik nu zip bestanden heb geeft hij als standaard programma nog steeds paralels aan. enig idee hoe ik dat standaard programma kan veranderen?

Rechtermuisknop op een ZIP-bestand
Info
Bij "Openen met.. " moet je "Archiveer programma" (Archive Utility is het bij mij) hebben
"Verander alles" vervolgens aanklikken onder het dropdownmenu

Rechtermuisknop op een ZIP-bestand
Info
Bij "Openen met.. " moet je "Archiveer programma" (Archive Utility is het bij mij) hebben
"Verander alles" vervolgens aanklikken onder het dropdownmenu

ik kan alleen maar kiezen uit de opties, "stuffit expander" en "unrarx"

veder kan ik op andere klikken maar dan opend er een scherm met alle mogelijke programma's en daar staat "archiveer programma" ook niet bij.:(

Macintosh HD (In ieder geval je hardeschijf) > Systeem > Bibliotheek > CoreServices > Archive Utility

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan