Wireless adapters kunnen Speedtouch 570 niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
2 PC's elk met een PCI kaart (1x Sweex 1 x Sitecom) geinstalleerd met XP SP2 bij mij thuis maar voor mijn broer.
Draadloos netwerk (AP Senao) geen enkel probleem.
Nu bij hem neer gezet en voor geen meter te koppelen aan de SPeedtouch 570 draadloos modem.
Natuurlijk knopje voor aanmelden ingedrukt, vast IP adres gegeven, IP adres ingevoerd in accepted lijst vd router.
Deed het gisteravond even maar vandaag niet werkend te krijgen.

ALs beide PC's op de 1e verdieping staan pikken ze zo een andere AP op van de buren floep verbinding (dat is eigenlijk ook niet goed voor de buurman maar goed).

Wat kan er nog gedaan worden ??

Probeer eens het volgende:

Aansluiten via netwerkkabel,Firewall uitzetten in SP2,tevens wireless zero uitzetten (start,configuratie,systeembeheer,services).
Verder clientsoftware installeren en WEP-key invoeren (staat dacht ik onder op de 570) en kijken of je vervolgens draadloos contact kunt krijgen.

Is het de Speedtouch met de rode knop ?

Updaisy, wist bijna zeker dat jij zou reageren. Je bent erg aktief op dit gebied.
Aangezien ik de spullen hier niet bij de hand heb kan ik eea pas later toepassen.
Maar wel even een paar punten.

1. Met netwerk kabel is erg lastig wat AP staat ver weg.

2. Er is geen WEP key actief op de Speedtouch (had tenslotte gisteren even verbinding)

3. Firewall SP2 staat zeker niet aan.

Dus blijft idd de mij bekende optie van de Windows Zero uitzetten en driver/software fabrikanbt gebruiken.

Zal even bij mijn broer vragen of het type een rode knop heeft.

To be continued !

maar heb je nog andere probeersels laat me maart weten.

gr Snarf

Speedtouch type

het is een SpeedTouch 570 ("500 series") en hij heeft inderdaad een rood register knopje achterop.

Probeer toch een een lange utp kabel van iemand te lenen want dit gaat met netwerkaansluiting echt makkelijker.

Ja dat kunnen we overwegen maar nogmaals het zit volgens mij niet in de adapters zelf maar het aanmelden bij de Speedtouch. Als dat bekabeld gebeurd heb je toch weer een andere verbinding/MAC adres e.d. t.o.v. draadloos. Maw als het bekabeld werkt hoeft het nog niet wireless te werken.

Geplaatst door snarf54
Ja dat kunnen we overwegen maar nogmaals het zit volgens mij niet in de adapters zelf maar het aanmelden bij de Speedtouch. Als dat bekabeld gebeurd heb je toch weer een andere verbinding/MAC adres e.d. t.o.v. draadloos. Maw als het bekabeld werkt hoeft het nog niet wireless te werken.

Precies,en daar gaat het in sommeige gevallen nou net om.De ervaring heeft geleerd dat de eerste configuratie bij draadloos altijd (bijna) beter met netwerkkable gedaan kan worden.

Zo is opgelost. Ben er niet zelf bij geweest maar grote drempel was de functie in de Speedtouch dat de SSID excact moest overeenkomen of niet. Deze op niet gezet en ook de knop registreren uitgezet en toen zaten ze er zo op.

Mooi weer opgelost.
Bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan