wireless adsl modem/router

Status
Niet open voor verdere reacties.

isi54

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
Hoi,
Ik heb vandaag een adsl modem/router gekocht van het merk e-tech. In de gebruiksaanwijzing staat dat het adsl lampje na 30 seconde moet gaan branden en dat je dan in iedergeval een adsl signaal hebt. Dat lampje brandt echter heel vaag (je moet goed kijken wil je zien dat het brandt) en na een paar seconde valt zelfs dit kleine beetje licht weg. Ik dacht: vreemd, maar toch es even kijken of ik verbinding op de laptop krijg. Maar nee, na alles geconfigureerd te hebben blijft de internetverbinding dood. Toen las ik op een versatel forum dat je als test moet proberen om de modem op de hoofdlijn aan te sluiten (dus even de splitter weghalen en zonder telefoon zitten:p ) en als het lampje dan nog steeds niet brand en je zeker weet dat er wel een adsl signaal op zit, dat de modem dan stuk is. Ik weet in iedergeval zeker dat er wel een adsl signaal op staat, omdat ik op de vaste usb modem WEL kan internetten.. Weet iemand wat ik moet doen? Is de modem echt stuk? Heeft iemand hier ervaring mee? Bedankt alvast!

Lijkt me dat als je de router direkt op de adsl-lijn zet en dan pas de router aan zet, het lampje moet gaan branden. Wellicht nog even de boel resetten daarna. Doet hij het niet dan kan de router defect zijn. Misschien kan de helpdesk op afstand in je router kijken?

Zelfde

Ik heb vandaag ook een wireless adsl router type ADWG02 gekocht en heb precies hetzelfde probleem. Mocht je al wat gehoort hebben over een mogelijke oplossing dan zou ik die ook wel willen weten. Ik vrees echter dat terug naar de winkel brengen en een nieuwe krijgen de enige optie is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan