Wireless/Bedraad Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Damsi

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Goedenavond iedereen,

Ik weet niet of ik dit bericht in de forum 'Draadloos Netwerk' moet plaatsen, want mijn vraag gaat eigenlijk over bedraad internet.

Met wireless internet heb ik geen problemen, maar zodra ik via kabel internet connectie wil, dan lukt dat niet.

Weet iemand hier raad mee? Want ik heb hier totaal geen verstand van...

Ik heb een Toshiba Satellite L670 en is net 2 maanden oud.

Alvast bedankt.

Gr,
Damsi

Eigenlijk zou het andersom moeten zijn; veelal geeft de wireless verbinding wat gezeur voordat 'ie werkt terwijl de bedraadde verbinding eigenlijk altijd 'speelt' op het moment dat de kabel wordt ingeplugd.
Is er wel een netwerkadapter voor het bedraadde internet geïnstalleerd? (Te checken in apparaatbeheer).

Ik denk alleen voor wireless internet (heb ff vergeleken met broertjes laptop)

Ik zie namelijk het volgende staan bij netwerkadapters:

- Atheros AR9285 Wireless Network Adapter en
- Microsoft Virtual WiFi Miniport-adapter

Gr,
Damsi

Er staat wat er staat, maar het lijkt mij redelijk onwaarschijnlijk. Reden hiervoor is dat je de kabel immers in de computer hebt kunnen pluggen en dús is er wel een kaart cq. een onboard netwerkchip aanwezig. Enige logische conclusie zou dan zijn dat je de drivers er niet voor hebt geïnstalleerd, maar da's aan de andere kant ook weer redelijk 'vreemd' want als de kaart er wel zou zijn, maar deze niet werkt, dan zou je in apparaatbeheer een 'foutmelding' op de (weliswaar aanwezige, maar niet werkende) hardware moeten krijgen.

Helemaal begrijpen doe ik de bij jou thans aanwezige hardwaresituatie en de daaruit voortvloeiende ontbrekende melding in appraatbeheer niet.

Als dit jouw laptop is, dan heeft deze gewoon een bedraadde aansluiting.

Laat ik het nog anders zeggen : ik geloof niet dat er laptops zijn die wél WIFI hebben, maar geen ethernet, terwijl andersom enige tijd geleden best wel vaak voorkwam.

Je zal dus drivers moeten downloaden en installeren.

Laatst bewerkt:
Ik heb een Satelitte L670-143, maar ik denk dat er niet veel verschil is in de specificaties van de L670-136. Ik denk ook dat het aan de drivers lijkt (Eentje die misschien ontbreekt). Ik heb al zitten kijken en het één en andere geupdate enzo, maar dat heeft tot nu toe nog niet geholpen.

Ik weet eigenlijk ook niet welke driver ik hiervoor zou moeten installeren. Ik had de LAN driver geprobeerd, maar dat lukte niet. Heb jij misschien enig idee ?

Ook deze machine heeft een ethernetadapter : Klik

Download de pc wizard 2010 en laat die even 'kijken' naar de hardware voor internetverbinding. Daarna even op de website van Toshiba de exacte driver downloaden.

Interessant echter is ook de vraag hoe het komt dat het niet meer werkt? Is Windows soms opnieuw op de machine gezet en wel vanaf een Windows DVD en niet middels de systeemrecovery?
Zo ja, dan moet je naast de netwerkadapterdrivers bij Toshiba ook de moederbord / chipsetdrivers voor deze machine downloaden en installeren, daarna is je probleem opgelost.

Wellicht nog veel handiger is om je eigen bestanden tijdelijk even op usb stick / externe harde schijf te zetten en de Toshiba systeemrecovery te draaien. De machine is daarna net zoals deze was toen 'ie de Toshiba fabriek verliet.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat deze laptop een soort van showmodel was en ik een beetje in de maling ben genomen. Want ik wou de laptop kopen, maar wist het nog niet zeker, dus zei tegen de werknemer dat ik later terug zou komen.

Toen ik dus terugkwam, was die meneer op deze laptop bezig en was alles al geinstalleerd..

Ik ga zo even via die linkje van jouw kijken en dan hou ik je op de hoogte.

Thanks

Het lijkt mij idd. een goed plan om die Wizard te laten kijken. Toshiba blinkt (soms) uit in het beschikbaar hebben van diverse soorten stuurprogramma's voor apparaten voor één en dezelfde machine en zonder tye weten wélke hardware er in jouw specifieke laptop zit, kan het dus een beetje een loterijtje worden.

Als er een netwerk adapter aanwezig is zonder driver,moet je dat kunnen zien in apparaatbeheer.
Geel driehoekje.

Ik word niet echt slimmer. Ik denk dat ik de driver gewoon niet heb.
Bij PC Wizard onder netwerk vind ik twee netwerkverbindingen en beide zijn wireless...
Bij RAS verbinding en Passport.net staat een kruisje, alleen weet niet wat dat is.

Ik weet niet echt wat ik moet doen. Op de toshiba site had ik al een chipset utility driver gedownload, alleen zonder resultaat...

Is het enige oplossing gewoon om het terug te brengen?

Laatst bewerkt:
Ja,gewoon geen netwerkadapter aanwezig.
Wel een aansluiting,geen netwerkadapter.

Hmmm oke, het lichtje brand ook niet als ik het kabeltje erin steek.

Met een driver installeren, los ik de probleem niet op ?

Dan begint het donkerbruine vermoeden te ontstaan dat de onboard ethernet chip naar de knopjes is. Garantie ja!

ras en passport is oké zo, geen aandacht aan schenken.

Na de chipset driversinstallatie wel even opnieuw opgestart ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan