Wireless connectie met Casema cable

Status
Niet open voor verdere reacties.

fastandfurious

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2003
Berichten
5
* Help * Help *

Ik heb sinds korte tijd een nieuwe PC met win XP en een wireless connectie - dit opzich werkt prima.

Maar ik heb ook een Breedband internet aansluiting via Casema en dit werkt dus voor geen meter.

Soms als ik alles heb gereset en een nieuwe VPN verbinding heb aangemaakt in XP krijg ik verbinding - maar als ik dan vervolgens netjes disconnect en de volgende dag weer online wil gaan krijg ik de error dat de externe computer niet gevonden / benaderd kan worden.

Ik kan wel de IP adressen van de kabel modem pingen en hiermee lijkt het dat er in ieder geval geen probleem is met de wireless connectie en de diverse routes die worden afgelegd - ik zie ook in de configuratie website van de wireless router / access point dat er netjes een WAN verbinding is met de Casema Cable modem- met alle toegekende IP adressen.

Het aparte is dat ik met dezelfde netwerk instellingen op een laptop met Win 2000 absoluut geen problemen heb en netjes wireless kan surfen....

Nou ben ikzelf systeembeheerder en weet best wel wat af van netwerken en dergelijke maar ook ik kom hier niet meer uit...

Casema helpdesk kan ook geen toegevoegde info geven en zijn dus geen toegevoegde waarde in dit probleem.

Is er misschien iemand die hier een oplossing voor weet ?????
 
Hoi,

Wat voor modem heb je? (Com21;Eurodocsis)

Grtzzz.
 
Geplaatst door fastandfurious
Is een wit Motorola modem - Eurodocsis

Hoi,

Het motorola modem werkt met het L2TP protocol!
Welk merk homestation/W-router heb je?

Grtzzz.
 
Klopt - deze instellingen kun je en moet je gebruiken in de VPN connnectie..

Ik heb een Wireless router van Dell en maak gebruik van een Cisco PCI kaart voor in de PC ( aironet 340 )
 
Geplaatst door fastandfurious

Ik heb een Wireless router van Dell en maak gebruik van een Cisco PCI kaart voor in de PC ( aironet 340 )

Okey,....

maar kan deze Wireless router van Dell samen werken met het L2TP protocol?
Ik heb nl ook een Eurodocsis modem en een W-router van Sitecom maar ik heb eerst de firmware moeten upgraden (L2TP) om het spulletje werkend te krijgen.

Misschien moet jij dit ook doen.

Grtzzz.
 
Het feit is dat ik wel tot 2x toe een verbinding heb gehad - toen ben ik zelfs 2 uur ofzo online geweest - maar daarna werkte het weer niet.

En het feit is dat ik met laptop en Win 2000 geen problemen heb - en dan maakt hij ook gebruik van het L2TP protocol..

Heb trouwens van meerdere personen dit probleem gehoord maar nog steeds geen oplossing..
 
Blijft toch dat het er om gaat of je W-router mt L2TP overweg kan.

Grtzzz.
 
Het werkt...!!!

Het lijkt nu stabiel te werken...
Heb een aantal dingen uitgeprobeerd en de oplossing lijkt te zitten in het aan en uit schakelen van de Wireless Router voordat ik de PC opstart.

Als ik dat heb gedaan krijg ik elke keer connectie.
 
waarom weet ik niet maar

Hoi,die oplossing werd mij als advies gegeven
heb zelf ook wanadoo met eurodocsis modem,wilde een router nemen,bij mij bekend zijnde draytek.
Zegt de verkoper:tip je moet er een schakelklok tussen zetten zodat de router een keer uitgeschakeld wordt
misschien is het policy van wanadoo dat men eens per zoveel uur een keer opnieuw moet inloggen ofzo
 
Das geen policy van casema hoor, maar die Draytek werkt idd prima met Eurodcis en Casema. Word zelfs op hun site aanbevolen! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan