Wireless Downloaden, waarom zo traag?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kheemskerk1987

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2008
Ik heb een klein probleempje. We hebben sind kort een goede internet verbinding van Tele2. Nu zit 1 computer direct met de modum verbonden en kan snel downloaden (780kb/s). Nu zit ik met een computer een kamer verder op met een wireless kaart, en bij mij komt het niet veel verder dan 60kb/s (Maximaal). Even een speedtest gedaan en hiuj geeft aan dat ie 500kb/s aan zou kunnen maar op de een of andere manier werkt het niet helemaal lekker. Ik heb de firewall uitgezet maar verder zou ik het echt niet weten. Ook zijn de poorten van de 2 computers gelijk. Heeft iemand een idee hoe dit is op te lossen? :confused:

Wat is de afstand tussen de 2 apparaten? En betonnen muren, dikke vloeren enz. ook even vermelden.

Nee echt 5 meter ongeveer. Ik heb meerdere download programma's geprobeerd en heb nu you torrent. Bij het testen zeg ie wel dat de poorten open staan. Wat ook raar is dat ik wel een heleboel share rate heb (er kan dus veel worden geupload) maar ik kom nu niet hoger dan 4kb/s. Bij een website waar je geregistreerd moet staan om te downloaden(Filelist) haal ik makkelijk de 600 kb/s, maar daar kan ik dus weer niet delen.. Het is me een raadsel..

Bij filesharing, torrent etc hangt de download snelheid niet af van je internetverbinding, maar van het downloadnetwerk.
De snelheid die speedtest aangeeft. is de snelheid van je internetverbinding
mvg leo

Ja dat is inderdaad waar. Ik heb een aantal downloads gebrobeerd via mininova e.a maar hier werken zelfs de goede downloads (met veel seeders) niet echt. kom niet verder dan 15 kb/s. Als ik precies dezelfde download op de andere computer aan zet dan pakt ie rond de 400 kb/s.

Missschien heeft de pc veel meer upload ter beschikking oid?

Wat voor een soort draadloze verbinding heb je eigenlijk, en wat is de signaalsterkte?

Ik bedoelde het draadloze signaal, welk protocol.
Signaalsterkte is ok.

Alvast bedankt voor alle reacties!
Ik heb z's usb wireless geval (sorry voor de vage beschrijving) van linksys.

Dat is nog steeds geen antwoord... ik wilde even weten of er een trager protocol ingesteld was voor de draadloze verbinding. Maar zelfs dan verklaart dat niet de trage DL.
Kan je in het router menu komen en de wireless settings bekijken?

Dat is nog steeds geen antwoord... ik wilde even weten of er een trager protocol ingesteld was voor de draadloze verbinding. Maar zelfs dan verklaart dat niet de trage DL.
Kan je in het router menu komen en de wireless settings bekijken?

De downloadsnelheid is de speedtest snelheid en ik begrijp dat die 500KB/s is.
Prima als het een tele2 abbo 4mbit is.
De rest is filesharing

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan