Wireless drivers op een oude acer aspire

Status
Niet open voor verdere reacties.

lloydvdw

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Hallo,

Ik heb onlangs windows 7 op een redelijk oude laptop geïnstalleerd. Alles werkt perfect behalve het draadloos.
De drivers van mijn draadloze netwerkkaart zijn up to date (ze stonden zelf bij mijn optionele windows updates)

Het probleem:
Ik kan mijn wireless niet ingeschakeld krijgen. Er zit van voor op de laptop een knopje voor bluetooth en wireless aan/uit te zetten. Maar deze knopjes werken niet. Ik vermoed dat de drivers van dit knopje gewoonweg niet geïnstalleerd zijn. Het probleem is dus dat ik niet weet welke drivers dit zouden zijn.

Het gaat hem over een Acer Aspire 5043WLMi
1GB Ram
ADM 1.80 processor
Windows 7 (32bit)

Kan iemand mij aub helpen? :(

Hoi,

Je hebt nog mazzel, want als ik op de site van Acer kijk, zijn er voor de 5040-serie alleen drivers voor Windows XP beschikbaar.
Ik denk dus dat hij er voor Win7 mogelijk helemaal niet is, al lijkt dat wel zo.
Als je een USB-poort op die laptop hebt zitten zou je een externe draadloze hierop kunnen aansluiten. Die kosten tegenwoordig de kop ook niet meer.

Hoi,

Je hebt nog mazzel, want als ik op de site van Acer kijk, zijn er voor de 5040-serie alleen drivers voor Windows XP beschikbaar.
Ik denk dus dat hij er voor Win7 mogelijk helemaal niet is, al lijkt dat wel zo.
Als je een USB-poort op die laptop hebt zitten zou je een externe draadloze hierop kunnen aansluiten. Die kosten tegenwoordig de kop ook niet meer.

Ik heb drivers gevonden voor Vista, deze kon ik installeren op de 7. Maar in principe heb ik ze niet echt nodig gehad, want ze stonden tussen mijn optionele Windows updates. Ze zijn up to date en succesvol geïnstalleerd. Dus ik begrijp echt niet waarom dit knopje niet werkt :(
Maar, idd, dit was ook mijn laatste optie voor een draadloze USB te kopen.

Hoi,

Dat knopje werkt niet, omdat dat een extra feature is van de betreffende laptop. Net zoals vaak boven het toetsenbord van een laptop ook nog een aantal 'knopjes' zitten. Hiervoor is aparte software nodig. Dat aan/uit knopje heeft dus eigenlijk niet veel te maken met de netwerkkaart op zich, maar is een door de laptopfabriekant toegevoegde optie. En daarvoor moet je dus bij Acer zijn ... maar die ondersteunen Win7 niet voor jou type laptop.

Hoi,

Dat knopje werkt niet, omdat dat een extra feature is van de betreffende laptop. Net zoals vaak boven het toetsenbord van een laptop ook nog een aantal 'knopjes' zitten. Hiervoor is aparte software nodig. Dat aan/uit knopje heeft dus eigenlijk niet veel te maken met de netwerkkaart op zich, maar is een door de laptopfabriekant toegevoegde optie. En daarvoor moet je dus bij Acer zijn ... maar die ondersteunen Win7 niet voor jou type laptop.

Kan je mij toevallig zeggen welke software dit is? De meeste software/drivers voor vista kan ik ook installeren op de 7.

Thanks
Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan