Wireless-G 2.4 GHz router van Linksys / Kan 1 site niet benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
788
Deze router hebben we sinds afgelopen zomer. Dat komt omdat we een laptop hadden gekocht. We hebben er nooit problemen mee gehad. Tot gisteren. Er is een site waar ik alleen via de laptop op kan komen. Ik weet niet of ik reclame mag maken, maar anders post ik de site nog wel. We hebben sinds gisteren de hele tijd problemen met die site waar ik het net over had en sinds vandaag hebben we problemen met internetverbinding. Het is draadloos en toch wordt er beweerd dat er een draadje van de LAN-verbinding niet is aangesloten. :confused: Op de computer hebben we wel gewoon internet.
Zou iemand me alsjeblieft kunnen helpen?
 
Nee, reclame maken niet, maar wel de site noemen. Maar dan niet-aanklikbaar.
Als je het typt zonder http en www, dan gaat het goed.

Logisch dat het klaagt over een draadje wat niet is aangesloten, als het om een draadloze verbinding gaat.
 
Oke, het is het shinyhappyforum van R.E.M. Zo goed?
Ik snap je niet. Wat moet ik dan doen om het probleem op te lossen? Is er een resetknop op die router en zo ja, waar zit die?
 
Link is prima.

Onderop of achterop de router zit vaak een klein resetknopje.
Wil je een eenvoudige reset wat gelijk staat aan even spanningloos maken, dan volstaat kort indrukken hiervan.
Wil je een reset terug naar fabrieks instellingen, dan moet je soms wel tot 15 sec. vasthouden. Staat in het boekje van de rouetr.

Maar, ontvangt de draadloze machine een ip-adres van de router?
start / cmd / ipconfig
 
Weet ik niet, want ik heb hem ondertussen uitgezet. Het duurde heel lang voor ik op de gewone computer kon. Ik zoek het nog wel uit.
 
Ok, en laat de uitkomst weten.
 
Ik heb ondertussen ontdekt dat die site waar ik het over had het opeens wel doet op mijn computer. Daar snap ik dus helemaal niets meer van. Ik ben er wel erg blij mee.
 
Ben ik weer. Ik heb het uitgezocht en heb gedaan wat je zei. Ik kreeg het volgende te lezen:

Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding
Automatisch geconfig. IPv4: nummer erachter
Subnetmasker: nummer erachter

Ethernet-adapter LAN-verbinding: medium ontkoppeld

Tunnel-adapter LAN-verbinding: medium ontkoppeld

Tunnel-adapter LAN-verbinding 2: medium ontkoppeld

Tunnel-adapter LAN-verbinding 6:
Link local IPv6 adres: nummer erachter.

Ik snap niets van dit verhaal. Kan iemand me dit uitleggen? Ik weet dus ook niet of er een IP-adres van de router bekend is.
 
Ik snap er dus niets meer van. Vanavond ging mijn man op de laptop en ik vroeg of Internet het daar weer deed. Hij zei van wel en vertelde een verhaal dat mijn zoon geen internet had op de computer vanmiddag. Hij kreeg de raad van mijn man om de stekker uit de router te halen en hem er later weer in te doen. Toen deed internet het weer op de computer en toen mijn man vanavond op de laptop ging deed die het daar ook weer. Bedankt voor het nadenken allemaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan