wireless : gevaarlijk voor database ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dockie

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2006
Beste,
ik heb de volgende opstelling : pc als server, laptop client die wireless verbinding maakt (met router ertussen) : ik gebruik een medisch programma, geinstalleerd op beide pc's : nu heb ik zonet vanop de laptop toegang tot de database van mijn medisch programma zodat ik erop kan werken, data kan invoeren, maar het gebeurt draadloos : nu is mijn vraag : kan dit de database aanwezig op de pc schaden ttz kan er 'in de lucht' verstoring optreden ,
Hartelijk dank
dockie

Ik werk al vijf jaar draadloos maar heb nog nooit problemen gehad met een overdracht.

Draadloos is hier in principe de vervanging van een draadje, en daarover gaan ook alleen maar stroompjes, die kunnen ook verkeerd aankopen. Het tcp/ip protocol zit zo in elkaar dat er op allerlei niveau's checks zijn of een pakketje wel goed aangekomen is, dus dat mag ook in dit geval geen probleem veroorzaken.

Is het natuurlijk wel zaak je wireless-verbinding goed te beveiligen ;) Dat lijkt mij eerlijk gezegd een groter risico dan dataverlies.

Pakje fout, pakje opnieuw.

Dat is het idee achter TCP/IP.

Let op wat Peter zegt, focus je op de beveiliging van het netwerk! De betrouwbaarheid zit wel goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan