f12f12f12
Gebruiker
- Lid geworden
- 10 sep 2003
Goeiemiddag
Ik had een vraag over zoals ze het noemen Roaming.
Ik moet voor een vriend van mij ze wireless netwerk instellen, nou heeft hij een nogal groot huis ( 4 verdiepinge 110m2 per verdieping) en is 1 wireless router simpelweg niet genoeg (draytek 2900g)...
Nu had ik het idee om er een Access point bij te brengen zodat het hele huis een goede dekking hebben wat erg gewild is daar
Even de huidige situatie
Modem------Switch-------WL router
Nieuwe Situtie
Modem------Switch-------WL Router---------WL accespoint
Het liefst wil ik dat de laptops de beste ontvangst pakken dus dat ze zowat zonder het te merken kunnen switchen van router naar accespoint!
Hoe moet ik dat instellen qua
*kanaal
*ssid
*DHCP
En miss hebben jullie nog tips waar ik op moet letten,
Ik heb ook gedacht aan de antennes veranderen maar ben bang dat dat niet genoeg is.
Groet Edwin
Ik had een vraag over zoals ze het noemen Roaming.
Ik moet voor een vriend van mij ze wireless netwerk instellen, nou heeft hij een nogal groot huis ( 4 verdiepinge 110m2 per verdieping) en is 1 wireless router simpelweg niet genoeg (draytek 2900g)...
Nu had ik het idee om er een Access point bij te brengen zodat het hele huis een goede dekking hebben wat erg gewild is daar
Even de huidige situatie
Modem------Switch-------WL router
Nieuwe Situtie
Modem------Switch-------WL Router---------WL accespoint
Het liefst wil ik dat de laptops de beste ontvangst pakken dus dat ze zowat zonder het te merken kunnen switchen van router naar accespoint!
Hoe moet ik dat instellen qua
*kanaal
*ssid
*DHCP
En miss hebben jullie nog tips waar ik op moet letten,
Ik heb ook gedacht aan de antennes veranderen maar ben bang dat dat niet genoeg is.
Groet Edwin