Wireless internet installeren..

Status
Niet open voor verdere reacties.

jor177

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2012
Hallo,

mijn buurvrouw heeft geen standaard wirless internet, dus daarom heb ik op mijn netwerk, mn netwerk versteker aan gelosten en naar haar kant gericht..
ze was dolblij want nu had ze eindelijk draadloos internet met haar laptop!

Aleen is er nu een volgend probleem.. ik heb nu een pc met haar tv verbonden, alleen ze haat kabels dus ze wil geen kabels trekken van haar pc naar haar router..
dus had ik aan die pc mn wirless usb stick gedaan, zodat ze nu ook met die stick kon inloggen om mijn netwerk.. alleen die verbindig is takke sloom!!!

Terwijl de pc bij haar tv nog meer naar mijn kant staat.... en om het nog vreemder te maken, haar laptop heeft alle strepen van verbinding vol!
en er staat dat de verbinding Uitstekend is!!

Dus ik zat aan een paar dingen te denken:

1. Het netwerk van haar laptop delen met haar pc, die dus een draadloose usb heeft,,,
2. een kleine wirless router aanschaffen, niet een al te duure, maar wel eentje waar ze nog enkele jaartjes op veder kan..
3. Lan adapters, maar dat schijnt nog duurder dan en wirless router te zijn -.-

Ik zoek het liefst een goedkoop mogelijke oplossingen!!
Dus heb jij de oplossing, reageer, want ieder idee, kan de oplossing zijn!

p.s. sorry als de tekst niet helemaal goed ABN is, ik ben 13..
Stuur eventuele verbeteringen Prive

Laatst bewerkt:
Enige waar ik aan kan denken is het installeren van nieuwere/betere drivers voor die stick.
Welke USB stick heb je het eigenlijk over? Merk en type vermelden!
Vermeld ook welke versie Windows je buurvrouw heeft: XP, Vista 32-bits, Vista 64-bits, Windows 7 32-bits, Windows 7 64-bits.

Verder zou het kunnen zijn dat de pc alleen beschikt over USB 1.1 aansluitingen, dus niet over USB 2.0 aansluitingen. USB 1.1 is erg traag t.o.v. USB 2.0
En ook kan het zijn dat de chipset drivers (die o.a. de USB aansturing doen) verouderd zijn, dus mogelijk geupdate moeten worden voor de maximale snelheid.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Buurvrouw gebruikt als laptop, die dus wel maximaal bereik heeft een medion laptop win7 64 bits..

De pc die ze voor de tv gebruikt is een HP pctje.. exacte modelnaam etc weet ik niet, ik weet wel dat het zon klein pctje is, (niet hoog)
Met Winxp 32 bits, 1 gb ddr2 ram, Pentium 4. De pc heeft usb 2.0

De usb is een Conceptricon 300mbps 11n Wireless usb 2.0 adapter.
Ik heb gewoon de drivers van het cdtje gebruikt, die ook geschikt zijn voor Win7

Ik heb eigenlijk meer op zoek naar iets waar door ze gewoon op haar eigen netwerk kan inloggen,
Ik dacht zelf iets van een 2de hands router ofzo..

Die aanduiding van je conceptronic is te algemeen: er zijn er velen van (zie bijlage).
Je moet dus specifieker zijn. Overigens kun je drivers etc downloaden op http://www.conceptronic.net/download.php
Jij moet kiezen voor "- Wireless networking" en dan bij Select product het juiste type netwerkkaart aangeven.

attachment.php

Tijs.

Bijlagen

• conceptronic_300_wifi_usb.JPG
    conceptronic_300_wifi_usb.JPG
    20,5 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Een utp draad naar de buurvrouw trekken is de beste en meest goedkope oplossing.

ik ga toch niet in har huis boren ofzo..
en en via ´t raam doe ik t ook niet, ik geef haar wel mn Fon kastje, die sluit ik dan wel bij haar aan..

Drivers voor die Conceptronic Wifi kaart: hier (en eventueel, als alternatief: hier)
Handleiding: hier

Is overigens (eigenlijk, onder de hoed) een RalinkTech 2870 Wifi apparaat, dus je kunt alternatieve (=nieuwere) drivers hier vinden. [Vul even een nep naam en e-mail adres in, zoals piet janssen en als e-mail adres piet@chello.nl op die webpagina om het te kunnen downloaden.]

Als je andere drivers wilt gaan installeren: Eerst de nieuwe downloaden, dan de oude deïnstalleren via Start -> Uitvoeren -> appwiz.cpl
[Oftewel: Configuratiescherm -> Software toevoegen en verwijderen]
Dit natuurlijk alleen als die drivers software in Software toevoegen en verwijderen terug te vinden is.
Daarna de andere versie installeren. Doe dit voor alle versies van drivers die je wilt uitproberen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
We hebben nog geen terugmelding of door jor177 nog wat geprobeerd is en wat daar uitgekomen is. :confused:

Tijs.

Hey, ik was voor een weekje op vakantie :p
Maare ik ben dr weer.

Ik heb inderdaad geprobeerd wat ik voorstelde en het werkt!
plug en play eigenlijk..
Lan kabel in de modem, stekker in stopcontact en klaar!
Ik zie wel wanneer ik de kosten van dat kastje of dat kastje zelf terug krijg..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan