Wireless internet maar geen netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

natascha26

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2003
Ik heb wireless internet op beide pc's xp home. Nu kan ik gewoon op internet alleen kan ik geen netwerk opzetten elke keer zegt hij dingen als path not found. Kan de tweede pc ook niet pingen. Had eerst wel een netwerk weet alleen niet meer hoe.
Help !!!

Heb je wel bestanden gedeelt op beide pc's? Heb je mischien nog firewalls aanstaan? Kijk ook of de interne firewall van xp aanstaat

Ik had net op de ene pc de norton firewall uitgeschakeld en de firewall van xp ook. Nu zag ik deze pc staan alleen de andere nog niet, die heeft alleen de norton firewall aanstaan. Bij allebij de pc's staat in de norton firewall dat hij de pc's moet doorlaten.

Heb je wel mappen gedeelt? Kun je nu wel pingen nu de firewalls uitstaan?

ja ik heb mappen gedeeld en ja als mijn firewall uitstaan kan ik hem pingen, kan de andere pingen terwijl firewall aanstaan.

Maar je kunt nog niet bij de mappen?

Mocht je er niet bij kunnen wat voor melding krijg je?

ontdek net dat als ik naar netwerklocaties ga dat ik daar alleen mijzelf zie en niet de andere pc, maar als ik probeer om via uitvoeren in die andere te komen dat dat wel lukt, dit gaat ook als firewall aanstaat. waarom zie ik hem dan niet bij mijn netwerklocaties

Dat je dat ziet kan even duren. Het hoe en waarom weet ik ook niet precies

Tot zover bedankt, kijken of het morgen ook nog werkt. snapte er al niets meer van was er al dagen mee bezig en wilde maar niet lukken

Zitten de pc's in dezelfde workgroup ? Probeer anders eens te zoeken op pc naam ( rechtsklikken op Mijn Netwerklokaties)

Geplaatst door maxscavenger
Zitten de pc's in dezelfde workgroup ?

Om een netwerk draaiend te krijgen is dat totaal niet van belang. Wel handig maar niet noodzakelijk

Is idd niet van belang, maar je voorkomt ermee dat je verder moet browsen, iets wat je makkelijk kan vergeten.... Als het 1 workgroup is staat alles bij elkaar, staat een pc er niet bij hoef je dus niet verder te zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan