Wireless Internet valt soms helemaal weg!

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennisr93

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2013
Dag allemaal,

Ik heb een vraag over draadloos internet. Ik heb mijn computer boven in mijn kamer staan en werk met draadloos internet (een USB van LevelOne zit in mijn computer ingestoken). Nu krijg ik vaak, vooral met games en misschien alleen met games dat mijn ping/ms omhoog springt door draadloos internet. Dit is nog het ergste niet... soms valt mijn internet plotseling helemaal uit...? Dan staat er dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Nu heb ik wel een Netwerkkabel hier thuis liggen, maar deze werkt niet. De kabel is in orde, pas geleden nog een nieuwe gekocht en die deed het ook niet. Ik ben niet heel goed met computers en netwerken etcetera maar ik weet misschien waar het aan zou kunnen liggen en dit is misschien een leidraad voor jullie pros :thumb:! Ik ben afgelopen jaar naar een LAN party geweest en daar kreeg je internet van hun als het ware. Nu sloot ik daar mijn computer aan met netwerkkabel en had ik in de eerste instantie geen internet. Toen veranderde een ICT-er iets in mijn BIOS (of hoe heet dat ook weer, het zwart klein beeldje waar je commands in kan voeren..) zodat ik daar hun internet kon gebruiken. Ik denk dat ik, nu ik weer thuis ben en mijn eigen internet wil gebruiken met internetkabel, weer iets terug moet veranderen in mijn ''BIOS''. Ik ken de commands enzovoorts niet en zou niet weten waar ik moet beginnen.

Zou een of meerderen van jullie mij met mijn probleem kunnen helpen. Het is heel frustrerend om tijdens een online game je internet kwijt te raken (gamers onder jullie weten vast wel wat ik bedoel! :P)

Met vriendelijke groet en vol verwachting op jullie hulp,

Dennis R 93

Ja internet ontvangt is wel goed neem ik aan. Er is een tweede computer met kabel hier en die heeft dit probleem niet.

"neem ik aan" klinkt ook niet echt overtuigend. Als je router beneden staat en je computer boven met een wireless usb dongle lijkt het me niet onlogisch dat de verbinding regelmatig wegvalt
Als het een mogelijkheid is, verplaats je computer eens tot dichter bij de router en zie of het fenomeen dan ook optreedt?
druk eens de windows toets samen met de r-toets in en typ dan cmd /k ipconfig/all en post het resultaat daarvan eens. Dan zal je dat "zwarte venster" zien waar je commando's kan ingeven.

Log in op je Router en wijzig het draadloos kanaal zet deze op 3

suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan