Wireless internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantomtwister

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
268
Morgen moet ik bij een vriend een draadloos netwerkje leggen. Zelf heb ik dit ook nog niet gedaan.
Hij heeft alvast voor Level One producten gekozen, dus wellicht wel goed materiaal. (108)

Hij heeft telenet, dus zal de router na modem moeten komen neem ik aan. Het netwerk zal bestaan uit een laptop en een vaste pc.

Ik denk dit te doen :
Netwerkkabel komende uit de modem aansluiten in de router. Pcmcia kaartje in de laptop steken, pci kaartje in de desktop. Wellicht moet ik nu ergens een Ip geven ofzo?

Bestaat hier ergens een overzichtelijke handleiding voor?

bedankt!
 
als het goed is zit er een DHCP in de wireless router dus die geeft elk apparaat een ip adres.

Greetz
Easy
 
Ok. Dus hoef je dan geen instelling in de pc en laptop te veranderen, hij vindt zelf het netwerk?

En wat met de beveiliging zodat anderen niet kunnen gebruik maken van de verbinding? Bestaat daar iets voor?
 
Als je gewoon het boekje volgt voor de installatie van de wireless netwerkkaart dan vindt hij vanzelf het netwerk. En de meeste Routers hebben een ingebouwde firewall die moet je dan even activeren. Dat doe je door het ip van de router in je browser te typen zodat je in de configuratie van je wireless router beland. Dit soort dingen staat meestal in het boekje van de router beschreven.

Greetz
Easy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan