Wireless Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wendelaa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 sep 2004
Berichten
3
Hoi,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen
(redelijk wanhopig)

Mijn Laptop Pressario X1000
512 mb 40giga 1,5mhz

aangesloten op E-tech router
Ik heb 100% ontvangst maar geen internet

Ik heb internet via de kabel.

Ik heb een IP instellingen 192.....

Helaas weet ik niet zoveel van computers als ik
zou willen.

Dus als iemand mij met duidelijke stappen zou kunnen
helpen

is mijn dank groot

Wendy

:love: :love: :love: :love:
 
Welkom op helpmij.

Internet via de kabel......
Welke kabel @home, heb je dan je cc of cp nummer wel ingevuld.
 
Ik heb internet via Casema
Sorry voor het late bericht ik moet nu via

externe computer internet op

Als ik DOS in ga zie ik wel dat alles is ingevuld
IP,DNS.etc.

hopelijk kun je me verder helpen.


:love: :love: :love:

Wendy
 
Probeer eerst eens rechttstreeks aan te sluiten op de laptop, dus zonder router ertussen. Als dat allemaal goed werkt en je internetverbinding hebt (d.w.z je kan een internet pagina openen), dat plaats je je router ertussen. Waarschijnlijk werkt het dat nog niet gelijk. Je moet naar de web interface van de router gaan. Je opent dus een browservenster en typt in http://192.168.1.xxx , of zoiets dergelijks, dat staat als het goed is vermeldt in de documentatie die je bij de router hebt gekregen.

Vervolgens zoekt je naar iets wat met de wireless connection te maken heeft. Je moet zorgen dat de SSID gelijk is. Dus Als de SSID op de router staat ingesteld als "DolFijn" dat moet op de computer waarmee de verbinding probeert de maken met je router ook de SSID ingesteld staan op "DolFijn". Daarnaast kan de beveiliging ook nog van invloed zijn. Als op de router een beveiliging staat ingesteld, en op de Laptop niet, dan gaat het mis omdat je dan geen toegang hebt.

Als je kan kiezen uit een beveiligingstype (WEP of WAP) zou ik je aanraden te kiezen voor WAP, omdat dit veiliger is.

Je zou ook nog kunnen proberen inplaats van dat je een ip adres toegewezen krijgt, een vast ipadress in te stellen. Hiervoor moet ik echter wel even weten welke windows versie je gebruikt.

Als je geen connectie kan maken met met de webinterface van je router, zou je nog kunnen proberen, indien het type router het toelaat, een kabeltje tussen je router en de laptop te stoppen, dan bovenstaande stappen uit te voeren en daarna pas een wireless connectie te maken.

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt en als het niet lukt moet je maar even reageren.
 
Hoi,

bedankt voor je tips.
Mijn internet werkt via directe aansluiting prima.
Ik werk met XP Home.

Hij heeft ook een avond prima gewerkt daarna
niks meer.

Ik heb de stappen gevolgd via de instructie van e-tech

als je nog meer tips hebt graag


:love: :love: :love:

Wendy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan