Wireless Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hai,

Gisteren was ik bij de mediamarkt en ik was op zoek naar een wirelessrouter.

Wat ik wil is het volgende:

3 PCs (win 2000, 2x win xp pro)
1 laptop (win xp home)

aansluiten op een Com 21 modem van Wanadoo.
Verbinding Broadband Premium
Toegangssnelheid Down/Up (Kbps) 800/128

Wat ik weet:
-dat je 3 wirelessnetwerkkaarten moet kopen en je niets aan de oude netwerkkaarten hebt.

-dat je voor een laptop een wifikaartje moet kopen

-dat het bereik gemiddeld 30-100 meter is.

Verder
Snap ik niets van de specificaties en de mogelijkheden. Ik zie bij de mediamarkt routers staan voor a(dsl) maar niet specifiek voor kabel.

En zijn alle kaarten compatible met elke willekeurige wirelessrouter?

Kortom:

Wie kan mij uitleggen hoe zoiets werkt EN welke wireless router voldoet.

Dit forum is gewoon het beste forum wat er is :D maar ik geef je toch een ander www adres.
http://forum.wifishop.nl/

Advies van mij. De computers die je kunt bekabelen zou ik niet draadloos maken.
Kabeltjes is toch sneller en zekerder.

Ohkee

maar kan iemand dit topic verplaatsen naar de juiste sectie

Zag hem niet staan:o

Ik wacht hier de reacties af een nieuw forum pfff registreren etc.. Bah:):confused:

Geplaatst door Stanley19
Ohkee

maar kan iemand dit topic verplaatsen naar de juiste sectie

Zag hem niet staan:o

Ik wacht hier de reacties af een nieuw forum pfff registreren etc.. Bah:):confused:

Wat is er dan verkeerd aan de plaatsing ?

Ben het met je eens,kennis bundelen op helpmij en niet 1,2,3 doorsturen naar ander forum !

Dacht dat ie onder de sectie draadloos netwerk moest hangen.

Ik wacht dus af op helpmij.nl:love:

Geplaatst door Stanley19
Hai,

Gisteren was ik bij de mediamarkt en ik was op zoek naar een wirelessrouter.

Wat ik wil is het volgende:

3 PCs (win 2000, 2x win xp pro)
1 laptop (win xp home)

aansluiten op een Com 21 modem van Wanadoo.
Verbinding Broadband Premium
Toegangssnelheid Down/Up (Kbps) 800/128

Wat ik weet:
-dat je 3 wirelessnetwerkkaarten moet kopen en je niets aan de oude netwerkkaarten hebt.

-dat je voor een laptop een wifikaartje moet kopen

-dat het bereik gemiddeld 30-100 meter is.

Verder
Snap ik niets van de specificaties en de mogelijkheden. Ik zie bij de mediamarkt routers staan voor a(dsl) maar niet specifiek voor kabel.

En zijn alle kaarten compatible met elke willekeurige wirelessrouter?

Kortom:

Wie kan mij uitleggen hoe zoiets werkt EN welke wireless router voldoet.

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van dit soort winkels want als het om specifieke kennis gaat dan wordt het toch al een stukje moeilijker.
Ik zou je willen adviseren om eens te kijken op www.routershop.nl en dan vervolgens gebruik te maken van de advies optie.Er komt dan vanzelf een of meerdere opties uit.

De huidige snelheid die je hebt is niet het probleem,het risico zit hem mi in meestal lagere snelheden dan je zou mogen verwachten (natuurlijk zijn er uitzonderingen)

Je zult idd 3 of 4 netwerkkaarten moeten kopen om over te kunnen gaan naar draadloos.De oude kaarten kun je altijd bewaren voor eventueel andere opties.Het is wel of of en niet en en dus of draadloos of via netwerkkabel.
Voor je laptop hoef je niet perse een wifi kaartje te kopen (kan wel natuurlijk,maar moet dan wel ondersteund worden)

Bereik van 30-100 meter zou ik niet willen garanderen.Dat is van vele factoren afhankelijk zoals dikte van de muren,wel of geen staal in het beton,stoorzenders (tv/radio mast,electriciteitsmast,etc)
bomen,magnetrons,dect telefoons en ga zomaar door.

Mbt compatibiliteit is het natuurlijk het beste om in de range van de router te blijven maar er is geen garantie dat ondanks allerlei protocollen het dus ook automatisch werkt.De praktijk laat ook wel eens iets anders zien.

Start is de " samenwerking " met je Com 21 modem van Wanadoo.Dat zou je gewoon even moeten vragen.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan