wireless LAN card wil niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmoone

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Hallo,

ik heb een Compaq Evo N1020V laptop, met Win XP Pro nl Sp2 geinstalled. Ik wil hierop graag een internetverbinding hebben mbv een wireless netwerkadapter. Probleem is dat bij het installeren van drivers van de card, de laptop vastloopt. Ik heb dit nu geprobeerd met een SMC card (11 Mbps) en een Belkin card (54 Mbps), maar beide crashen de Laptop.
Een firewire card, die ik ook heb, installeert wel goed. Inmiddels diverse updates van Microsoft en Compaq geinstalleerd, ook dat biedt geen utkomst.
Het gaat fout bij een bijna volledige installatie (tijdbalk is nagenoeg op het eind), en altijd bij een bestand dat in windows/system32/drivers gekopieerd moet worden.

Hulpprogs worden wel geinstalled. Zo af en toe ook de melding "service installatiesectie in dit INF bestand is ongeldig".

Heeft iemand enig idee hoe dit probleem is op te lossen?

Met vriendelijke groet,

Marco

Hoi,

Het lijkt erop dat de (op cd aanwezige) bestanden nieuwere in de system32-map willen overschrijven, die 'in gebruikt zijn'.
Je kunt proberen de nieuwste software op de site van de betreffende netwerkadapter de downloaden en die te installeren i.p.v. de met de card meegeleverde.

V.

Dag Valijn,

bedankt voor je snelle reactie. Uiteraard had ik daar ook al aan gedacht, en op de sites van zowel Belkin als SMC de laatste drivers gedownload. Maar helaas, ook dat biedt geen uitkomst. De laptop blijft vastlopen.

Op een andere laptop installeren de netwerkkaarten als vanzelfsprekend.

Ik merk nu ook, dat bij het insteken van de kaarten na een poging de drivers, het welbekende deuntje niet goed is (wordt snel afgespeeld).

Marco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan