Wireless LAN krijg ik niet aan de praat

• Onderwerp starter Onderwerp starter OM@R
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

OM@R

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2001
Ik wil mijn laptop i.p.v. een crosscable aan een 2e ethernet kaart, via een accespoint en een PCMCIA kaart wireless laten werken in mijn netwerk. Ik probeer dit te doen maar het lukt mij maar niet. In de beschrijving staat dat XP dit zelf ziet en installeerd maar mooi niet dus, drivers zijn er niet voor XP alleen voor 2k.
Ik heb een desktop p3 1ghz met 2 ethern. krtjes en een laptop 1500+ AMD met eth.krt. Het accespoint en PCMCIA kaartje zijn van Sweex.
Kan iemand mij dit uitleggen alsjeblieft, de winkel wil het voor me doen voor €180,- en dat is een beetje te duur voor mij.
Help aub!

Alvast bedankt Omar

Geplaatst door OM@R
de winkel wil het voor me doen voor €180,- en dat is een beetje te duur voor mij.

Alvast bedankt Omar

Zijn ze helemaal gek geworden stelletje afzetters, 180 euro en ze zijn er misschien 10 minuten mee bezig als het niet korter is. NIET DOEN DUS, NEVER!!!!

Helaas weet ik je oplossing niet, geeft hij je draadloze netwerkkaart wel aan in configuratiescherm/systeem/hardware/aparaatbeheer?

Waarschijnlijk werken de drivers voor win2k ook wel. In dat accespoint zit de router ingebouwt?

kwerk zelf bij een computer winkel.
en wat die winkel jou heeft aangesmeerd is niet normaal.

Als je bij apparaatbeheer kijkt, zie je welke .DLL files hij gebruikt, schrijf deze op, verwijder de apparatuur uit de PC/laptop. Deinstalleer de software van de netwerkkaart en Accespoint. Rename de opgeschreven bestanden naar bv .old (VB. network1338.DLL --> network1338.OLD) installeer de software nu weer en nu zal hij de hardware waarschijnlijk goed detecteren.

Khoop dat t werkt mocht t niet werken kan je mailen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan