Wireless met wrt54G en quicknet instellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter sdr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sdr

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2001
Ik heb dus een wireless router gekocht met een kaartje voor in de notebook.
En toen zou er internet moeten zijn volgens de handleiding en cd.

Grote niet dus.
Internet provider is Quicknet.
Linksys WRT54G router + sitecom kaartje voor de notebook.

Normaal intenet werkt wel op d gewone PC.

Aansluiten van de hardware als volgt gedaan.

Kabeldraad van het modem in de modem gedaan.
Met andere utp kabel [bijgeleverd] vanuit modem naar de internet aansluiting op de router,
kaartje in de notebook gedaan.
CDrom erin gedaan, startscherm komt van linksys, wizzard genomen.
Moet 1 sec. op knop drukken van de router, daarna begint het te knipperen [zoeken ]
maar er wordt niets gevonden.

Heeft misschien te maken met het feit dat het netwerkadres dus anders is [router ertussen]
iets gevonden op intenet, http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/draadloos_netwerk_installeren/1
Maar al deze opties doen het niet.

Ik kan dus ook niet inloggen in de router om deze eenmalig te configureren.

Wie heeft er hier veel verstand van om mij te kunnen helpen.

Alvast bedankt

Wanneer je die wizard doet moet je router nog niet aangesloten zijn, zoals aangegeven in de wizard bekijkt hij eerst je internetverbinding.... Pas daarna de router aansluiten...In ieder geval raad ik je aan nog even goed te lezen hoe het precies moet.......

Er zit geen nederlandse beschrijving bij dus dat is al een probleem.
Als ik de cd erin doe dan staat daar heel duidelijk dat ik de knop 1 sec. lang moet indrukken, en dat gaat niet als de router uit staat.

Als je een oplossing hebt waarom geef je die dan niet.

Laatst bewerkt:
sdr zei:
Heeft misschien te maken met het feit dat het netwerkadres dus anders is [router ertussen]
Waarschijnlijk wel ja.
Wat is het ip-adres van
* Je router (handleiding)
* Je Notebook (ipconfig)
* Je modem (handleiding of via ipconfig in promt)
* Je pc (ipconfig)

Ga naar het start menu en toets in opdracht promt ipconfig
Nu zie je het ip-adres van je pc en eventueel je modem (gateway).

Ps. de vraag is ook verplaatst naar de juiste sectie.

Ben inmiddels al wat verder gekomen maar via het kaartje nog steeds geen internet.

We hebben de router wel kunnen activeren zodat er via de router wel intenet is.

Maar we komen er nog steeds niet uit wat verder te doen.
Moeten we nu alle stekkers eruit halen of niet, het is niet duidelijk wat we moeten doen.
In de taakbalk bij het klokje staat trouwens dat er een intel wireless geval in zou zitten, maar daar doen we niets mee omdat we een kaartje van sitecom gebruiken.
Die staat erin als wireless verbinding 2.

Als we het kaartje in de notebook stoppen dan wordt deze wel herkent maar de lampjes die erop zitten gaan niet branden.
Als we de cdrom erin stoppen van de router dan begint alles weer van voor af aan, je moet weer op het knopje drukken zodat hij bezig gaat met zoeken.

Wat doen we fout.
De winkel waar het gekocht is kan ons ook niet helpen [dixons]

Alleen reageren graag als u een oplossing heeft en niet alleen maar dat we beter moeten lezen, daar hebben we niets aan.

Alvast bedankt

Even een vraag.
Je hebt al een wireless verbinding op je notebook?
Waarom dan nog zo'n kaartje aansluiten, of begrijp ik je nu verkeerd?

En als ik het goed begrijp heb je nu wel internet maar kun je de router niet configureren?
Naar mijn weten kun je deze het beste configureren door deze aan te sluiten met een netwerkkabel, wanneer deze goed ingesteld is kun je de kabel verwijderen en een wireless verbinding tot stand brengen.

Nog gekeken naar de ip-adressen van je hardware?
Als deze niet goed zijn ingestelt zul je hier ook geen toegang tot kunnen krijgen (configureren)

Er zit idd al een kaart in de notebook, maar die persoon wilde die van sitecom gebruiken.
Type is WL-112
Ben er dus inmiddels achter gekomen dat deze pmcia kaartjes niet doen wat ze beloven te moeten doen, namelijk makkelijk installeren ervan.

heb de software ervan verwijderd en de kaart wordt teruggebracht naar Dixons.

De cd van medion gebruikt en na 1 minuut was ik klaar en is er internet.

Neemt niet weg dat het configureren van de router gewoonweg nodig is om alles te kunnen doen.Dit wordt je niet verteld in de winkel.
Ook de uitleg die op de site van sitecom te vinden is werkt niet zoals het zou moeten doen. Heb nog veel meer info gevonden erover maar alles is gewoonweg niet voldoende om het werkend te krijgen.

Hoe ging de installatie van de Medion cd dan vraag je je af, dat zal ik zeggen.
De cd erin gedaan en de software van WLAN opgezocht, geinstalleerd, kleine wizzard gevolgd, paswoord ingesteld en klaar was sdr.
Zo simpel kan het dus, kan sitecom nog wat van leren.

Plus dat ik het erg storend vind dat als je de utility van sitecom gaat gebruiken dat je dan iedereen ziet staan die in de buurt woont en ook wireless heeft.
Utility van sitecom gaf aan dat de verbinding 100% is en toch heb ik geen internet

Ik zal ongetwijfeld iets vergeten zijn maar zou niet weten wat, en dat ontbreekt dus aan de uitleg die je krijgt [niet krijgt] .
Maar nu werkt het als een speer.

Bedankt voor de reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan