Wireless modem 'valt uit'

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJBaksteen

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2007
Hallo,

Ik heb:
  • Acer Aspire 1361WLMi
  • Wireless modem (merk weet ik niet, ben op mijn werk)
  • ADSL modem, standaard ding van HetNet (merk weet ik ook niet, want....)

Met enige regelmaat valt op een of andere manier de verbinding tussen mijn laptop en mijn wireless modem weg.
Als ik de wireless-connectie knop op de laptop indruk, even wacht, en dan nog een keer indruk, maakt hij weer verbinding en is het probleem opgelost.

Het is vrij irritant, wat kan de oorzaak zijn? Denk zelf de wireless modem...

Alvast bedankt!

JOOST

Hallo,

Ik heb:
  • Acer Aspire 1361WLMi
  • Wireless modem (merk weet ik niet, ben op mijn werk)
  • ADSL modem, standaard ding van HetNet (merk weet ik ook niet, want....)

Met enige regelmaat valt op een of andere manier de verbinding tussen mijn laptop en mijn wireless modem weg.
Als ik de wireless-connectie knop op de laptop indruk, even wacht, en dan nog een keer indruk, maakt hij weer verbinding en is het probleem opgelost.

Het is vrij irritant, wat kan de oorzaak zijn? Denk zelf de wireless modem...

Alvast bedankt!

JOOST

Hoi Joost,

Is er op dat moment veel afstand tussen de laptop en modem?? Misschien is de plek waar je zit in huis op dat moment niet gunstig om een constante verbinding te houden. Dit is mijn ervaring tenminste.

gr Jos

Hoi Joost,

Is er op dat moment veel afstand tussen de laptop en modem?? Misschien is de plek waar je zit in huis op dat moment niet gunstig om een constante verbinding te houden. Dit is mijn ervaring tenminste.

gr Jos

Hallo Jos,

Ik woon niet zo groot, haha!
Helaas maakt het niets uit of ik in de woonkamer op enkele meters afstand zit, of dat ik bijvoorbeeld op het balkon zit.
Ik denk dat het met de Laptop te maken heeft, want als ik via de Wirelessrouter en een LAN-kabel het internet opga, geen probleem.
Als ik bijvoorbeeld op www.helpmij.nl/forum zit, kan ik daar bij wijze van spreken de hele dag rondsurfen, zonder problemen, zelfs MSN blijft het dan doen, maar als ik naar een andere website ga, doet 'ie het niet meer...

Bedankt voor je reactie!

Hallo Jos,

Ik woon niet zo groot, haha!
Helaas maakt het niets uit of ik in de woonkamer op enkele meters afstand zit, of dat ik bijvoorbeeld op het balkon zit.
Ik denk dat het met de Laptop te maken heeft, want als ik via de Wirelessrouter en een LAN-kabel het internet opga, geen probleem.
Als ik bijvoorbeeld op www.helpmij.nl/forum zit, kan ik daar bij wijze van spreken de hele dag rondsurfen, zonder problemen, zelfs MSN blijft het dan doen, maar als ik naar een andere website ga, doet 'ie het niet meer...

Bedankt voor je reactie!

haha.. nee, dat is afstand niet zo'n probleem inderdaad. Het kan zijn dat de modem "automatisch" een kanaal kiest. Misschien is dat het probleem..
Thuis heb ik hem ingesteld op een vast kanaal.

Wat je moet doen:

Open een internetpagina. Waar je normaal "www.google.com" typt, voer je nu in
"192.168.2.1". Als het goed is kom je nu in het inlogscherm van de modem.
Voer hier het wachtwoord in (standaard wachtwoord is vaak "admin"). Zodra je in de modem zit moet je zoeken naar "Wireless netwerk" instellingen. Kijk op welk kanaal deze is ingesteld. Stel deze in op een vast kanaal. Maakt niet uit welk nummer, als hij maar niet op automatisch staat.

NB. werkt 192.168.2.1 niet??? Ga dan naar "start" en vervolgens "uitvoeren".
typ vervolgens "cmd" en druk op enter. Er opent zich nu een dos-scherm.
typ vervolgens "ipconfig" en druk op enter. Kijk nu werk nummer er bij de standaardgateway staat en voer deze in in plaats van de 192.168.2.1.

gr Jos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan